Zlepšování výkonu kampaní je denní řehole, které většina inzerentů věnuje nemalou energii a čas. Bez dostatku informaci je to ovšem těžká úloha, proto jsme se rozhodli pootevřít vrátka do naší kuchyně a chybějící informace servírovat na stříbrném podnose každému, koho zajímají.
Dnes máme pro vás totiž spoustu novinek a troufám si říct, že pro všechny správce kampaní to jsou takové malé Vánoce. Nejdřive se podívejme na celkový pohled na novinky v rozhraní a dále vám je podrobněji představím.
Moje kampaň se nezobrazuje pořád! Proč?!
Konečně budou mít na tuto otázku odpověď všichni inzerenti přímo ve svém rozhraní. Na obrázku níže vidíte tři nové sloupce, nyní nám jde především o dva: Podíl zobrazení a Ztracená zobrazení – rozpočet.
Sloupec „Podíl zobrazení“
Metrika Podíl zobrazení informuje, v kolika procentech, ze sta možných, se kampaň zobrazila ve vyhledávací síti Skliku. Pokud nad buňkou podržíte myš, tak se dozvíte podrobnější informace v podobě čtyř důvodů, díky kterým došlo k nezobrazování kampaně ve zvoleném období. Jsou to:
- Rozpočet kampaně – inzeráty v této kampani nebyly zobrazeny, protože běh kampaně je ve sledovaném období omezen nízkým rozpočtem.
- Časové plánování – inzeráty nebyly zobrazeny, protože kampaň má nastaveno omezení výdeje v některé hodiny nebo/a dny.
- Relevance – některé inzeráty nebyly zobrazeny, protože mají na některé dotazy nízkou relevanci s hledaným dotazem.
- Aukční rank – některé inzeráty nebyly zobrazeny, protože jejich součin CTR x CPC neodpovídá hranici pro zobrazení v aukci.
Jde tedy o maximum informací, které potřebujete k rozhodnutí, co se s vaší kampaní dělo a jak ji dále vylepšit. Nevíte? Nevadí, připravili jsme pro vás v nápovědě několik tipů, jak se zachovat v jednotlivých případech nezobrazování kampaně: jak snížit počet ztracených zobrazení.
Sloupec „Ztracená zobrazení – rozpočet“
Nyní se dostáváme k druhému novému sloupci z předchozího obrázku – Ztracená zobrazení – rozpočet. Tento sloupec naleznete pouze na stránce s přehledem všech kampaní a obsahuje ztracená zobrazení z důvodu nízkého rozpočtu. Seřazením kampaní dle tohoto sloupce získáte sestupně seřazený seznam kampaní, kterým je dobré věnovat pozornost, protože existují nevyužitá zobrazení. Tyto kampaně mají velmi nízký rozpočet a dochází u nich k tzv. optimalizaci denního rozpočtu.
Sloupec „Kvalita“
Posledním sloupcem je tzv. Kvalita, kterou naleznete u kampaní, sestav i klíčových slov. Jde o hodnocení od 1 do 10, kdy 10 je nejlepší hodnocení a 1 nejhorší.
Systém tuto hodnotu počítá tak, že ve všech aukcích, kterých se účastní vaše klíčová slova, zaznamenává, jakého hodnocení by dosáhlo vaše klíčové slovo v porovnání se všemi ostatními slovy účastnícími se téže aukce, pokud by v aukci nebyla přítomná finanční složka, ale pouze úspěšnost vašeho klíčového slova.
Na závěr
- Všechny nové metriky jsou samozřejmě dostupné i ve statistických reportech.
- Připomínáme, že tyto metriky jsou dostupné pouze za vyhledávací síť Skliku.
- Podrobnější informace k Podílu zobrazení, jeho složkám a Kvalitě naleznete v nápovědě Skliku.
Ještě nekončíme – „Návrh optimálního rozpočtu“
Byla by škoda výše uvedené informace dále nevyužít, a proto systém tyto informace ze ztracených zobrazení z důvodu nízkého rozpočtu dále využívá pro odhad optimálního rozpočtu.
U aktivních kampaní může systém zobrazit text Nízký rozpočet. Po najetí myši se zobrazí box s informacemi, o kolik zobrazení kampaň přišla během posledních sedmi dní inzerce (nemusí jít nutně o posledních sedm dní), kolik prokliků navíc mohla získat a návrh úpravy rozpočtu. Tuto informaci lze pochopitelně využít i pro adekvátní snížení cen za proklik v obsažených sestavách.
I zde platí, že návrh optimálního rozpočtu je nabízen pouze z informací, které systém nasbíral ve vyhledávací síti. Všechny zmíněné informace naleznete přehledně v naší nápovědě.
A nyní je to na vás
Věříme, že z těchto novinek budete skutečně nadšeni. Dveře do naší kuchyně jsou dokořán a je již pouze na vás jakým způsobem je využijete pro zlepšování kvality kampaní.
Za celý tým Skliku Jirka Chomát.