23. 6. 2014

Redukce reklamních ploch v obsahové síti – aktualizováno

Od 4. srpna 2014 se v Skliku změní formáty reklamních ploch v obsahové síti a tedy i podporované rozměry grafické reklamy.

Podporované rozměry v inzerentském rozhraní V Skliku se již delší dobu věnujeme novým funkcím pro obsahovou síť. Určitě si vzpomenete na retargeting, cílení na zařízení a pracujeme i na dalších vylepšeních, která vám postupně představíme později. Věnovali jsme se také analýze výkonnosti jednotlivých reklamních formátů. Z poznatků o využívání jednotlivých formátů inzerenty i partnery, jejich výkonu i konverzí, jsme získali informace, na základě kterých jsme se rozhodli snížit počet podporovaných formátů v obsahové síti Skliku. Slibujeme si od tohoto kroku především zásadní zjednodušení vytváření bannerů na straně inzerentů a snadnější testování výkonnosti reklamních ploch na straně partnerských webů.

Podporované formáty po 4. srpnu

Od 4. srpna 2014 budou v Skliku podporovány pouze následující rozměry bannerů a reklamních jednotek v obsahové síti.

  • Svislé formáty
    • 160×600
    • 300×600 – nově vzniklý formát
  • Kostky
    • 250×250
    • 300×300
  • Vodorovné formáty
    • 300×250
    • 320×100 – nově vzniklý formát
    • 336×280
    • 468×60
    • 468×282
    • 600×190
    • 728×90
    • 930×180 – nově vzniklý formát
    • 970×310 – nově vzniklý formát

Provedení změny pro inzerenty

Od této chvíle je již možné do Skliku nahrávat nové rozměry bannerů, jsou označeny výše a stále je ještě možné, až do 31. července, do Skliku nahrávat a používat bannery, které nebudou nadále podporovány. Jejich seznam najdete v závěru článku. Nepodporované formáty bannerů budou i nadále aktivní a budou se zobrazovat v obsahové síti Skliku, ale již nebude možné vytvořit nový banner s tímtéž rozměrem. Aktualizovali jsme stránku s podporovanými formáty grafické reklamy v nápovědě.

Provedení změny pro partnery

Vytvořené reklamní jednotky v nadále nepodporovaných formátech budou i nadále zobrazovat textové inzeráty i bannery, které byly do Skliku vloženy před 4. srpnem 2014, ale je předpoklad, že takových bannerů bude postupně ubývat a doporučujeme tedy partnerům přechod na rozměry reklamních jednotek, které uvádíme výše. Od této chvíle není možné v partnerském rozhraní vytvářet reklamní jednotky s rozměry, které budou zrušeny od 4. srpna. Upravili jsme také stránku s šablonami reklamních formátů v nápovědě.

Seznam zrušených formátů

Tyto formáty grafické reklamy nebudou v Skliku podporovány po 4. srpnu 2014: 120×600, 120×240, 125×125, 200×300, 200×400, 234×60, 300×50, 300×200, 400×250, 400×280, 468×80, 468×250, 728×100, 950×90, 950×100. Věříme, že popsaná změna bude mít pozitivní dopad na obsahovou síť Skliku, protože nám zároveň otevírá cestu k dalším úpravám a vylepšením, připravovaných pro tento reklamní prostor.

Aktualizace článku 4. srpna

Redukci ploch byla provedena odle výše uvedeného plánu v odpoledních hodinách.

Za celý tým Skliku Jirka Chomát.