Seznam.cz Email denně zachytí 64 milionů kusů nevyžádané pošty už během příchodu. Nejčastěji z USA a Ruska

18. června 2014

image

E-mail jako druh komunikace hraje i s příchodem sociálních sítí stále důležitou roli. Podle Seznam.cz Výzkumníka používá elektronickou poštu alespoň jednou denně 82 % internetově aktivních uživatelů. I proto jsou e-mailové schránky neustále v hledáčku nejrůznějších útočníků snažících se prolomit jejich heslo či zavalit je komerčními sděleními. Do schránek uživatelů Seznam.cz Emailu denně míří více jak 81 milionů zpráv. Téměř 80 % z nich je právě nevyžádaná pošta.

Mezi nejrozšířenější druh spamu patří hromadná korespondence. Ta z celkového počtu nevyžádané pošty tvoří až 90 %. Jednou ze zemí, odkud je odesíláno nejvíce hromadné pošty, je Rusko. Denně odsud přichází až 15 milionů e-mailů. „Hromadná pošta je i nešvar českých internetových podnikatelů, kteří stále nedodržují základní pravidla pro rozesílání komerčních sdělení. Právě pro ně jsme připravili stránku se základními pravidly a dvěma jednoduchými nástroji. Jedním z nich je Feedback Loop, který napomáhá odesílatelům čistit jejich databázi od adres, které jejich zprávy označily jako spam. Druhým je pak List Unsubscribe usnadňující uživatelům odhlášení z odběru,“ řekl David Finger, produktový manažer služby Seznam.cz Email.

Spamový kompas

image

Jen polovina uživatelů reaguje na výzvu změny hesla
Od konce února 2014 Seznam.cz upozorňuje uživatele na situace, kdy se k jejich schránce připojuje někdo z ciziny a využívá ji pro rozesílání nevyžádané pošty. Do této doby bylo takto upozorněno přes 57 tisíc e-mailových účtů, ale pouze 57 % z nich toto varování využilo a heslo si změnilo.

Celkem 13 lidí a 100 000 dotazů ročně. To je technická podpora Seznam.cz
Během jednoho roku se na technickou podporu společnosti Seznam.cz obrátí se svým problémem téměř 100 000 uživatelů. Více jak polovina těchto dotazů se týká jejich e-mailové schránky. A jaký problém chtějí nejčastěji vyřešit?

1)    Zmizelé zprávy ve složce Doručené;
2)    navýšení kapacity své schránky;
3)    proč je zpráva označena jako spam.

„Ačkoliv se více jak polovina dotazů, které míří na technickou podporu, týká elektronické pošty, jedná se z provozního pohledu většinou o drobné události. Například si uživatelé špatně nastaví svého e-mailového klienta, který jim automaticky maže poštu ze schránky Seznam.cz Emailu. Dalším častým problémem je, že se jim do složky spam dostane zpráva, kterou by tam nehledali,“ řekl Martin Havlíček, manažer Seznam.cz technické podpory.

Mnoho dotazů míří také ke zjištění svého hesla. Jen během prvních tří měsíců roku 2014 bylo přes dotazník technické podpory zaznamenáno 180 000 žádostí o zřízení nového hesla.

image

Blanka

Sdílet na sítích