Upoutávky ve vyhledávači Seznam.cz se nově mění podle místa, kde uživatelé hledají

18. června 2014

image

Vyhledávač Seznam.cz nabízí svým uživatelům několik upoutávek, které zrychlují cestu k požadované informaci. Upoutávka pro hledání firem a počasí nyní prošly výraznou úpravou. Jejich obsah může být závislý na poloze uživatele. Lokalizaci bude využívat i našeptávač.
V nové podobě se budou zobrazovat záznamy z firemního katalogu Firmy.cz podle lokality, v níž uživatelé hledání provedli. Upoutávka na Počasí.cz bude v tom samém duchu zobrazovat, jaké je počasí právě v tom místě, kde lidé hledají. Cílem úpravy je vyjít vstříc potřebám lidí, kteří chtějí najít informace platné pro jejich aktuální polohu, ať už se jedná o bankomaty či restaurace. V upoutávce se tak bude zobrazovat obsah relevantní pro polohu, nikoli informace například z druhého konce republiky. Lokalizaci bude navíc využívat i našeptávač, který bude nabízet k vyhledání dotazy s relevancí na danou polohu. Například u restaurací tak nabídne dohledání nejčastěji zadávaných podniků, které jsou poblíž místu, odkud probíhá hledání. Všechny tyto změny vstupují nejprve do testu na části uživatelů, v němž budeme sbírat zpětnou vazbu a zjišťovat správnou funkčnost.

image

Funkci automatické detekce polohy uživatele je nutné ve svém prohlížeči povolit. Uživatelé si mohou vybrat, zdali chtějí být lokalizováni automaticky, což je vhodné zejména pro přenosná zařízení (mobilní telefony a tablety), zdali chtějí zadat svou polohu ručně, nebo nechtějí lokalizaci využívat vůbec. Pokud vyberou jednu z možností lokalizace, bude tato informace využita pouze pro upoutávky na Firmy.cz a Počasí.cz a nebude mít jiný vliv na výsledky vyhledávání na Seznam.cz. Režim automatické detekce polohy lze jednoduše kdykoliv zapnout či vypnout podle aktuální potřeby.

Podrobné informace naleznete na našem Fulltext blogu.

image

Roman

Sdílet na sítích