Největší realitní server v České republice Sreality.cz mění po 4 letech kompletně svoji podobu a představuje ji ve veřejné beta verzi. Upravená domovská stránka urychlí lidem hledající nemovitost cestu ke konkrétním inzerátům, velká mapa jim pomůže zorientovat se v místě, kde se jejich vysněný byt či dům nachází.
Od 30. 7. 2014 si uživatelé mohou na stránce http://beta.sreality.cz vyzkoušet budoucí podobu serveru Sreality.cz, která přinese řadu změn. V novém pojetí domovské stránky Sreality.cz lidé uvidí jen několik navigačních tlačítek (tzv. kartičky), díky kterým se rychle dostanou přímo na výpis inzerátů. Ale také zde naleznou odkaz na jimi nastavený filtr hledání. „Chtěli jsme co možná nejvíce zkrátit cestu zájemců o nemovitost ke konkrétním nabídkám. Proto si přímo na úvodním rozcestníku budou moci uložit vlastní filtr a prohledávat tak například nabídky na byty 2+kk na prodej v Praze 7, či si zvolit jednu z předem připravených realitních oblastí (např. prodej bytu v zahraničí). Tyto kartičky jsou voleny podle četnosti hledání a mohou se během roku měnit. Od zmíněných změn si slibujeme odstranění zdlouhavého proklikávání k požadovaným výsledkům,“ řekla Lenka Pukančíková, produktová manažerka Sreality.cz.
Velká mapa a více fotografií ve výpise nabídek
Podobně jako u katalogu Firmy.cz je výpis jednotlivých nabídek na nové podobě služby Sreality.cz založen především na fotografiích. Místo jedné dominantní ilustrační fotky uvidí lidé tři, což jim vytvoří přesnější představu o nabídce a ulehčí rozhodování, zdali se do detailu podívat (inzeráty, které mají méně než 3 fotografie, budou vypnuty). „Přímo v detailu inzerátu lidé kromě podrobné specifikace nemovitosti nově naleznou i možnost vložit k nabídce poznámku s vlastními doplňujícími informacemi, kterou uvidí jen oni. Mohou si tak například vložit upozornění typu ‚Zavolej Karlovi, ten v této lokalitě kdysi bydlel‘. Po smazání inzerátu mizí i poznámka. Vše samozřejmě funguje také na tabletech a mobilních telefonech,“ doplnila Pukančíková.
Nová podoba výpisu nabídek vychází z obdobného myšlenkového konceptu jako nedávno redesignovaný katalog firem Firmy.cz. I zde hraje důležitou úlohu mapa nacházející se v levé polovině obrazovky. Díky ní získají zájemci o nákup či prodej nemovitosti rychlejší přehled o tom, kde se nemovitost nachází, a zjistí, zda jim vyhovuje například dostupnost zájmových bodů, jakými jsou MHD, pošta, lékárna a další. „Propojením Sreality.cz s velmi podrobnými podklady Mapy.cz chceme lidem zkrátit často dlouhé hledání doplňujících informací. Takhle si velice rychle mohou zjistit třeba to, za jak dlouho budou městskou hromadnou dopravou v práci, nebo jak daleko je dobrá restaurace s dětským koutkem. Do mapy přidáme však pouze ty nabídky, které mají uvedenou přesnou adresu. Doufáme, že díky tomu budou prodávající tuto adresu zadávat mnohem častěji. Zároveň jsme na konec inzerátu doplnili pole, díky kterému lze rychle kontaktovat daného realitního makléře,“ řekl Jan Mertl, manažer serveru Sreality.cz.
Reklamní formáty zůstávají zachovány
Přímo na domovskou stránku Sreality.cz, která je nejnavštěvovanější stránkou realitní nabídky v České republice, bude přidána možnost zviditelnění zakázky formou Atraktivní nabídky cílené podle krajů. „Ve výpisu nabídek ponecháváme oblíbený Tip Regionu, tedy přednostní výpis cílený podle krajů posilující prezentaci nemovitostí na předním místě. Tuto pozici chceme ještě zatraktivnit tím, že bude pouze jedna (do teď byly tři). Zachováváme také tzv. topování, které si stále udržuje svoji popularitu,“ řekl Mertl. Chystané změny však neznamenají zdražení inzerce. Více informací bude brzy k nalezení na blogu Sreality.cz.
Beta verze má pomoci
„Veřejná beta verze Sreality.cz určitě není dokonalá a je na ní stále hodně práce. Jsme zvědaví, jak se lidem, ale i realitním kancelářím bude líbit. Za jakoukoliv zpětnou vazbu, která nám pomůže službu ještě více vylepšit, budeme moc rádi. Své připomínky nám lidé mohou psát na info@sreality.cz,“ řekla Pukančíková.
Jakub Šumanský, PR Specialista