22. 8. 2014

Vliv Sklik Odkazů na výkon inzerátů ve vyhledávání

Na začátku letošního července jsme představili rozšíření inzerátů ve vyhledávání – Sklik Odkazy. Rozšíření umožňuje přivést vaše potenciální zákazníky přímo do vybraných sekcí vašeho webu a zkrátit tak jejich cestu nutnou k dokončení konverze, případně seznámit je s vašimi hlavními konkurenčními výhodami či aktuálními akcemi.

Odkazy se zobrazují pouze na první a druhé TOP pozici a to pouze u těch nejrelevantnějších inzerátů. Zohledňujeme míru prokliku a relevanci klíčového slova a inzerátu vůči uživatelskému dotazu.

Podíl uživatelů, kterému Sklik odkazy zobrazujeme, je postupně rozšiřován. Tento týden je již může vidět 40 % uživatelů, kteří hledají na Seznam.cz.

O některé zajímavé údaje, které jsme při testování vysledovali, bychom se s vámi rádi podělili.

Zobrazení Odkazů má pozitivní vliv na míru prokliku inzerátu. Pokud se zobrazí Odkazy v jednom řádku, průměrně se navýší míra prokliku o 4 %. V případě, že se zobrazí ve dvou řádcích (maximální počet) pozorujeme nárůst míry prokliku v průměru o úctyhodných 15 %.

Pro zajímavost přikládáme graf ze statistik z části srpna:

Vliv Sklik Odkazů na výkon inzerátů Skliku ve vyhledávání
Vertikální osa vyjadřuje procentuální nárůst míry prokliku oproti očekávané míře prokliku. Horizontální osa vyjadřuje čas.

Konverzní hodnoty se pochopitelně liší dle typu kampaní a máte možnost je sledovat přímo v rozhraní.

Jak to bude dál?

V prvním zářijovém týdnu plánujeme začít zobrazovat Sklik Odkazy ve výsledcích vyhledávání na Seznam.cz všem uživatelům. Pochopitelně i nadále pouze v případě, že inzerát splní přísná kritéria pro zobrazení rozšíření.

Pokud ještě Sklik Odkazy nevyužíváte, doporučujeme je zadat už nyní, ještě než je začneme zobrazovat ve 100 % výsledků vyhledávání a využít tak jejich potenciálu k oslovení více uživatelů. Nejrychlejší cesta jsou obecné Odkazy zadané na úrovni kampaně (ty byste však měli později rozpracovat podrobněji do jednotlivých sestav), které budete mít zadané během chvíle. Podporujeme i import CSV z AdWords Editoru a Odkazy jsou pochopitelně kompatibilní s automatickým tagováním cílových URL.

Za celý tým Skliku David Velechovský