Před dvěma měsíci jsme vás informovali o testu rozšíření Sklik Odkazy a před dvěma týdny o tom, jaký vliv má rozšíření na výkon inzerátů ve vyhledávání. Test jsme během dvou měsíců postupně rozšiřovali z 10 na 20 a 40 % uživatelů. Od dnešního dne se toto rozšíření zobrazuje všem uživatelům vyhledávání na Seznam.cz.
Během testování jsme pečlivě sledovali, jak se toto rozšíření líbí uživatelům a nastavili jsme systém tak, aby zobrazoval Sklik Odkazy pouze u relevantních inzerátů k uživatelovu dotazu, který má dostatečně kvalitní zpětnou vazbu od uživatelů, kterým byl inzerát zobrazen. Znovu všechny inzerenty informovat, že toto rozšíření zvyšuje CTR ve vyhledávání průměrně o 4 % a v případě zobrazení Odkazů ve dvou řádcích až o 15 %. Další informace naleznete v článku Vliv Sklik Odkazů na výkon inzerátů ve vyhledávání.
Editace Sklik Odkazu
Velké množství inzerentů si během testování ke svým kampaním Sklik Odkazy nastavilo a jsme rádi, že velká část nám poslala své názory a připomínky k práci s rozšířením v inzerentském rozhraní, podobě ve vyhledávání a podobně. Většinu připomínek jsme stihli zapracovat a dnes vám ještě můžeme nadělit jednu drobnost – v inzerentském rozhraní je možné editovat cílové URL i text Sklik Odkazu. Zvolili jsme cestu přímé editace a proto, na rozdíl od inzerátu, není při editaci Odkazu smazán původní Odkaz a vytvořen nový. Dochází k přímé editaci jednoho konkrétního Odkazu. I nadále uvítáme jakékoliv postřehy od inzerentů, agentur a odborné veřejnosti k novému rozšíření i dalším funkcím Skliku. Za celý tým Sklik.cz Jirka Chomát