17. 9. 2014

Seznam.cz rozšiřuje možnosti cílení behaviorální reklamy

image

V polovině června loňského roku spustila společnost Seznam.cz prodej cílené bannerové reklamy podle chování uživatelů. Po více jak roce fungování nyní přináší Seznam.cz novinky v podobě rozšíření oblastí cílení, skládání cílových skupin.

Při startu behaviorálního cílení si inzerenti na Seznam.cz mohli vybírat mezi 24 oblastmi, které se zabývaly převážně obecnými tématy typu automobilismus, cestování, finance, rodina a další. Zájem firem o tento druh inzerce nás příjemně překvapil. Zadavatelům však postupem času přestávalo 24 oblastí stačit. Například z SME segment, kde behaviorální reklama skrývá veliký potenciál. Díky spolupráci s reklamním systémem Sklik bylo nově vytvořeno takřka 180 nových „mikro“ oblastí zájmu, které umožňují skládat větší a přesněji specifikované celky.

Výhodou nového systému tvorby a využívání cílových skupin je, že lze na základě poptávky zadavatelů tyto mikro oblasti přeskupovat, doplňovat a následně tak měnit i celé oblasti cílení.image

Posun nově také přichází ve skládání cílových skupin. Například původní oblast zájmu „Ekonomika, finance a právo“ byla zaměřena hlavně na podnikatele a uživatele se vztahem k businessové sféře. Nyní je možné si tuto cílovou skupinu „postavit“ z menších, přesněji definovaných a podrobnějších segmentů.image

Poslední novinkou je možnost takzvaného modelování jednotlivých oblasti zájmu, neboli nastavení vstupních parametrů (například času) pro uživatelskou cookie. Například uživatelé se zájmem o zahradničení, vaření, konkrétní druh sportu nebo literaturu. Tyto zájmy jsou dlouhodobé. Víme tedy, že je relevantní u těchto uživatelů nastavit trvání oblasti zájmu na delší časový horizont než například u uživatele, který aktuálně řeší opravu mobilního telefonu nebo hledá nejbližší autoservis.

Více informací o novinkách v behaviorálním cílení naleznete v našem newsletteru.

Matěj