Seznam.cz spustil experimentální verzi Asistenta, který by měl umět uživatelům poradit takřka s čímkoliv. Například vyhledat odpovědi na dotazy, zamluvit stůl v oblíbené restauraci nebo třeba zarezervovat lístky na koncert. Červený boxík na testovací domovské stránce Seznam.cz bude po dobu asi dvou týdnů v první fázi experimentu nabízet odpovědi nikoliv automatické, ale od skutečných operátorů.
Aktualizace k 31. 8. 2015
Pokračujeme s testováním Seznam.cz Asistenta. Ode dneška deset procent uživatelů serveru Zboží.cz dostane po dobu dvou týdnů příležitost vyzkoušet jej během nákupu na internetu. Seznam.cz Asistent se lidem ohlásí stejně jako v předchozím testu a i tentokrát budou komunikovat se skutečnými operátory, kteří jsou připraveni jim pomoci. Cílem je usnadnit uživatelům online nakupování a poskytnout jim relevantní informace od prostého porovnání cen až po rady a tipy jak vybrat přesně ten produkt, jenž hledají.
Blanka
Možná už víte, že Seznam.cz ladí svou domovskou stránku. Dnes v rámci tohoto beta testování spustil i experimentální verzi Asistenta. Počítá s tím, že poběží od 18. května 2015 po dobu asi dvou týdnů. Přístup ke službě bude na pozvání, bude tedy nabídnut vybraným 1 000 uživatelům na testovací domovské stránce www.seznam.cz. Červený boxík, připomínající chatové okno, se smělou hláškou „Zařídím vám cokoliv“ se vybraným uživatelům objeví v pravém dolním rohu stránky po přihlášení.
Po zadání dotazu je operátor, jehož křestní jméno je v Asistentovi viditelné, připraven zařídit pro uživatele první poslední. Vyhledá odpovědi na nejrůznější otázky, objedná nákup potravin, nebo třeba zamluví wellness hotel v Krkonoších. Rozhodně se nejedná o finální návrh podoby fungování služby, ale o experiment, jenž má sloužit pro získání zpětné vazby, která je v této fázi pro produktový tým tím nejzásadnějším.
Uživatelé, kteří na testovací domovské stránce Seznam.cz ještě nebyli, se na ni mohou dostat přes odkaz „Zkusit nový Seznam.cz“ v zápatí aktuální domovské stránky. Pokud budou mít štěstí a budou mezi tisícovkou vybraných, zobrazí se jim i Asistent. Při prvním zobrazení testovacího webu se Asistent na druhé straně ohlásí sám, třeba tímto způsobem: „Vítejte v Asistentovi. Když potřebujete objednat jídlo, zarezervovat lístky, zajistit psí hotel nebo cokoli jiného, stačí to sem napsat.“
Už od samého začátku, konkrétně od roku 1996, kdy byl Seznam jen internetový katalog, viselo ve vzduchu ambiciózní přání. Aby se Seznam jednou stal nejlepším přítelem člověka. Když pak firma vyrostla v úctyhodnou společnost, volba seznamáckého maskota byla jasná – přátelský pes, který pro vás informace spolehlivě vyčmuchá. Jenže „výchova“ takového maskota nebyl vždycky jen sen, ale občas i noční můra.
Naše oddělení regionální inzerce udržuje skrze telesales a telefonní komunikaci blízký vztah s našimi B2B klienty. Account Manageři klientům pomáhají zviditelnit se nejen na seznamáckým platformách, ale také na partnerských webech, kterých máme v současnosti až tři tisíce. Abychom zjistili, jak telesales a telefonní komunikace funguje, oslovili jsme naše kolegy Jakuba Veselého a Aleše Punčocháře.
Obchodní oddělení, konkrétně oddělení regionální inzerce, pečuje o naše B2B klienty. Kolegové Account Manageři pomáhají klientům zviditelnit se napříč seznamáckými službami a na partnerských webech, kterých je dnes ke třem tisícům. Na to, jak to u nás v obchodě funguje, jsme se zeptali kolegů Lukáše Řezníka a Filipa Vondráčka.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.