Rok tvrdě pracovala na nové funkci desítka vývojářů, abychom vám teď mohli Hromadné náhledy představit a již brzy také nabídnout přímo ve vašem Sklik účtu.
Proč právě Hromadné náhledy?
V Skliku je reklama strukturovaná do kampaní a sestav, přičemž v sestavách je nastaveno téměř vše, co rozhoduje o podobě a cílení reklamy. Struktura pomáhá v přehlednosti správy kampaní, nikoliv však v její pohodlnosti přímo v inzerentském rozhraní.
Máte-li rozsáhlý účet, projít a vyhodnotit manuálně všechny kampaně a sestavy je časově velice náročné. Proto jsme pro vás připravili Hromadné náhledy, které vám nově umožní hromadně pohlížet na data ze sestavy a kampaně na vyšších úrovních.
Pokud například potřebujete vyhodnotit úspěšnost klíčových slov ve všech sestavách konkrétní kampaně, nemusíte již procházet každou sestavu zvlášť. Nově si v detailu kampaně na jedno kliknutí zobrazíte všechna klíčová slova z kampaně v jednom přehledu, díky čemuž uspoříte čas.
Záložky hromadných náhledů v detailu kampaně
Hromadné náhledy detailněji
Aktuálně jsou podporovány nejzákladnější a nejpočetnější entity – Sestavy, Inzeráty, Klíčová slova a Umístění. Do budoucna plánujeme přidat všechna ostatní cílení.
Stránky Hromadných náhledů jsou postavené na technologii AJAX, podobně jako většina stávajících výpisových stránek v záložce Kampaně, které jsme předělali a od konce minulého roku “v tichosti” vyměnili. Většina akcí si tak nežádá obnovení celé stránky, což šetří správci kampaní čas. Výměna technologie nám taktéž otevřela dveře k novým funkcím, na které se můžete těšit.
Díky Hromadným náhledům a přechodu na AJAX prošla méně či více viditelnými změnami velká část rozhraní. Zde je několik z těch nedůležitějších, nejviditelnější a v uzavřeném testu nejdiskutovanějších:
- V Hromadných náhledech nezobrazujeme data ze smazaných kampaní / sestav, stejně jako jsme doposud neumožňovali smazané kampaně / sestavy prohlížet.
- Aktivní data z pozastavených kampaní / sestav naopak pro lepší orientaci označujeme novým stavem “Pozastavená kampaň” nebo “Pozastavená sestava”, podle kterého umíme rovněž řadit.
- V případě cen vypisujeme do příslušných sloupečků zděděné hodnoty z nadřazené úrovně, což je u Hromadných náhledů bez podrobných informací o nastavení nadřazené entity doslova nutností.
- Vybrané položky je možné upravovat jednotlivě či hromadně bez ohledu na kampaň či sestavu. Můžete tak například podstatně rychleji, než tomu bylo doposud, změnit stav, cenu nebo cílovou URL adresu vybraných klíčových slov napříč celým účtem.
- Přepínač zobrazit / nezobrazit data se stavem Aktivní / Pozastavený / Smazaný bere v úvahu pouze uživatelem nastavený stav prohlížené entity, nikoliv však kampaně / sestavy, aby byla zajištěna konzistence v celém rozhraní.
Filtrování dat z pozastavených kampaní / sestav je předmětem připravovaných pokročilých filtrů.
Složitější než na papíře!
Přestože se může zdát, že jsme přidali jen několik nových záložek, byly Hromadné náhledy paradoxně velkým technologickým oříškem z hlediska práce s daty. O našem unikátním řešení jsme mimo jiné prezentovali (prezentace v PDF, anglicky) v dubnu letošního roku na konferenci Percona Live MySQL Conference 2015 v Silicon Valley.
Zatímco dříve jsme pracovali s maximálně tisícovkami položek, nyní na jeden dotaz dokážeme v reálném čase zpracovat a vrátit několik milionů položek!
Právě proto je nutné vzít na vědomí, že i když je nová technologie velice rychlá, dříve než kdy předtím rozhodne o čase, za který vám bude vrácena odpověď, složitost vašeho dotazu. Tu nejvíce ovlivňuje délka filtrovaného období, zvolené řazení a zobrazení velkého počtu položek na jedné stránce.
Na co dalšího se můžete těšit?
Hromadné náhledy jsou velkým příslibem pro další očekávané funkce, jako jsou pokročilé filtry, segmentace, hromadné editace přímo na stránce nebo volitelné sloupečky. Na těchto funkcích, které naplno využijí potenciál Hromadných náhledů, již usilovně pracujeme, takže je rozhodně na co se těšit.
Kdy budou Hromadné náhledy k dispozici?
Hromadné náhledy budeme od příštího týdne po dobu několika následujících týdnů postupně zapínat všem inzerentům Skliku. Cílem je minimalizovat případné provozní komplikace spojené se zpracováním velkého objemu dat. Výběr účtů není možné ovlivnit.
Jakmile se Hromadné náhledy objeví právě ve vašem účtu, neváhejte se s námi podělit o vaši zkušenost dole v diskuzi nebo skrze emailovou adresu sklik@firma.seznam.cz.
Za celý tým Sklik.cz Tomáš Richter a David Velechovský