20. 8. 2015

Vylučování retargetingových publik z vyhledávání

Rozšířili jsme možnost vylučování retargetingových seznamů i na sestavy a kampaně určené pro vyhledávání.

Vylučování retargetingových publik je funkcí, která umožňuje zásadně zvýšit výkon kampaní určených pro obsahovou síť. Tím, že z cílení reklamy vyloučíte například uživatele, kteří na vašem webu již nakoupili, a vy jim nenabízíte stále dokola zakoupený produkt, dramaticky zlepšíte efektivitu své inzerce. Vyloučení seznamu nebo kombinace je možné provést jak pro sestavu, tak pro celou kampaň.

Vylučování retargetingových publik z vyhledávání

Dosud však mělo vyloučení vliv pouze na inzeráty zobrazované v obsahové síti, nikoli na inzerci ve fulltextovém vyhledávání, a to i v případě, že kampaň měla vyhledávací síť aktivní. Od dnešního dne se uživatelům zahrnutým ve vyloučeném publiku nebudou inzeráty příslušné kampaně nebo sestavy ve vyhledávání na Seznam.cz zobrazovat.

K čemu mohu vyloučení retargetingových seznamů a kombinací využít?

  • Například pokud si nepřejete zobrazovat své nabídky uživatelům, kteří již vašimi zákazníky jsou, na vašem webu již někdy byli, nebo na webu splnili zvolenou akci. Poskytovatelé finančních služeb již nemusí zobrazovat své nabídky uživatelům, kteří v minulosti neprošli scoringem a mohou se o to více soustředit na zákazníky nové.
  • V případě oborů s vysokými cenami za proklik se nemusíte zobrazovat uživatelům, kteří v nedávné době na vašem webu již byli, pokud se je pokusíte oslovit efektivněji/kreativněji prostřednictvím obsahové sítě. A opět se můžete o to více soustředit na oslovení nových.
  • Zamezte zobrazování stávajícím zákazníkům v případě, že nabízíte typ produktu, který se nenakupuje opakovaně nebo v krátké době po sobě (hypotéky).
  • Můžete vyloučit třeba stávající klientelu, pokud ji máte označenou ze speciální sekce na vašem webu.

Doporučujeme ve vašich Sklik účtech zkontrolovat, jak máte vyloučení a cílení inzerce nastaveny. Pokud uživatel do vyhledávání sám aktivně pokládá dotaz, stojí za důkladné zvážení, zda má opravdu smysl pro něj inzerci “skrývat”.

Pro negativní retargeting ve vyhledávání neplatí minimální počet označených uživatelů stejně jako u vyloučení seznamů v obsahové síti.

Věříme, že tato funkce vám pomůže zefektivnit kampaně ve vyhledávací síti. Budeme rádi, pokud nám případné připomínky a postřehy zašlete prostřednictvím formuláře zpětné vazby v klientském rozhraní.

Za celý tým Sklik.cz Tomáš Kovařík a David Velechovský