Po pěti měsících veřejného testování je domovská stránka Seznam.cz připravena na postupné přepínání do ostrého provozu. Nejvýznamnější novinkou je možnost jejího individualizovaného nastavení pro každý počítač bez nutnosti jakéhokoli přihlašování. Seznam.cz také testuje doporučování článků ze serverů Super.cz či Novinky.cz dle zájmů čtenářů. Jak se nejnavštěvovanější místo českého internetu za 19 let své existence změnilo?
Už od začátku testování nové domovské stránky lze přepnutí ze staré verze na novou provést jednoduše prostřednictvím odkazu „Zkusit nový Seznam.cz“ umístěným v patičce stránky. Poté se zobrazí odlehčenější vzhled, jehož obsah si může každý zájemce přizpůsobit přesně podle toho, co jej zajímá nebo je pro něj důležité. Bez nutnosti přihlášení je možné vybrat si individuální vzhled či boxíky, které se budou na domovské stránce zobrazovat klasicky ve dvou nebo ve třech sloupcích. Cílem je nabídnout lidem co nejlepší službu, aniž by její využití bylo čímkoli podmíněno. S tím souvisí i plná responzivita stránky pro různá zařízení. Nová domovská stránka se tedy přizpůsobí počítačům, mobilům i tabletům tak, aby pohyb na ní byl pro člověka co nejkomfortnější. Seznam.cz začíná své uživatele na novou verzi domovské stránky od dnešního dne více upozorňovat a postupně bude představovat její výhody tak, aby se lidé sami rozhodli ji vyzkoušet a v ideálním případě na ní zůstat.
Na nové domovské stránce Seznam.cz také probíhá testování automatického doporučování obsahu, který se na ní zobrazuje. Doporučování probíhá na základě kategorizace anonymizovaných dat, které jsou rozděleny podle toho, co lidé čtou, tedy podle toho, co je zajímá. Snahou je zapamatovat si, jaké typy článků se uživateli líbí, a tyto mu poté nabízet více. Nebude se tudíž ani stávat, že byste na nové domovské stránce našli již přečtený článek znovu. Stačí si rozkliknout zvolený článek například v boxíku Super.cz a po jeho přečtení se vrátit zpět. Algoritmus vyhodnotí, že článek už daný uživatel viděl a vymění ho za jiný.
Za pět měsíců testovacího provozu se sešlo více než 35 000 podnětů zpětné vazby od lidí, kteří beta verzi využívali. Změny, o něž si lidé psali nejvíce, byly oznamovány prostřednictvím boxíku „Nové“ v levém horním rohu obrazovky. Proces úprav však zdaleka nekončí a k 3 000 hodinám, které byly dosud věnovány na vývoj nové podoby domovské stránky Seznam.cz, přibývají další. Stránka Seznam.cz se mění pravidelně a k nějaké drobné úpravě na ní dojde téměř každý týden. Technologicky je nový Seznam.cz postaven na technologii React.js, provozován v kontejnerech Docker a na podzim se z něj stane plně izomorfní aplikace. Seznam.cz tak pokračuje ve své evoluci – technologicky i designem.
Následkem evoluce po takto malých částech je tvrzení řady lidí, že se domovská stránka od svého vzniku téměř nezměnila, posuďte sami.
Už od samého začátku, konkrétně od roku 1996, kdy byl Seznam jen internetový katalog, viselo ve vzduchu ambiciózní přání. Aby se Seznam jednou stal nejlepším přítelem člověka. Když pak firma vyrostla v úctyhodnou společnost, volba seznamáckého maskota byla jasná – přátelský pes, který pro vás informace spolehlivě vyčmuchá. Jenže „výchova“ takového maskota nebyl vždycky jen sen, ale občas i noční můra.
Naše oddělení regionální inzerce udržuje skrze telesales a telefonní komunikaci blízký vztah s našimi B2B klienty. Account Manageři klientům pomáhají zviditelnit se nejen na seznamáckým platformách, ale také na partnerských webech, kterých máme v současnosti až tři tisíce. Abychom zjistili, jak telesales a telefonní komunikace funguje, oslovili jsme naše kolegy Jakuba Veselého a Aleše Punčocháře.
Obchodní oddělení, konkrétně oddělení regionální inzerce, pečuje o naše B2B klienty. Kolegové Account Manageři pomáhají klientům zviditelnit se napříč seznamáckými službami a na partnerských webech, kterých je dnes ke třem tisícům. Na to, jak to u nás v obchodě funguje, jsme se zeptali kolegů Lukáše Řezníka a Filipa Vondráčka.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.