Před časem jsme vás informovali o akvizici nástroje ppcHIT jehož součástí byla i tzv. Automatická pravidla, která jsme nyní zaintegrovali do Skliku. Pojďme se na ně podívat.
Jak se tam dostanu?
V nástrojové liště inzerentského rozhraní již nyní objevíte novou záložku Automatická pravidla, která vás odvede do vašeho (prozatím prázdného) seznamu pravidel.
V seznamu pravidel lze pravidla aktivovat, pozastavovat, a (pozor) zcela mazat. Ostatní hodnoty v přehledu mají pouze informativní charakter pro vaši orientaci.
Na co je to dobré
To jsme trochu přeskočili, že? Máte-li ve svém účtu mnoho sestav a klíčových slov, pak zřejmě nejste schopni denně detailně vyhodnocovat každé jednotlivě. Často tato situace vede k tomu, že pozornost je věnována zejména výkonu celých kampaní nebo sestav, které ale mohou táhnout jen některá klíčová slova, ale jiná je naopak mohou táhnout ke dnu. Hledání perel i žroutů peněz, to je pravý úkol pro Automatická pravidla. Ta totiž mohou bdít nad vaším bidováním i ve chvílích, kdy upíjíte cappuccino na Maledivách.
Nastavením různých pravidel můžete snadno snižovat nabídku u sestav nebo klíčových slov, která jsou na nízkých pozicích, nic neprodávají, nebo mají nízké PNO či CPA a naopak zvyšovat nabídku u těch ostatních, která skutečně fungují a prodávají.
Vytvoření pravidla
Všechny možnosti lze nejlépe demonstrovat ve formuláři pro vytvoření nového pravidla:
1. Pravidlo
V první sekci formuláře slouží jen k pojmenování Pravidla, volbě typu, který je zatím jen jeden, a nastavení, zda chcete posílat výsledek běhu pravidla na e-mail/y. Zasílání informačních e-mailů doporučujeme.
2. Nastavení pravidla
Zde musíte nastavit několik nezbytných požadavků:
- Na co chcete pravidlo použít – na sestavy nebo klíčová slova. Pamatujte, že pravidla se aplikují na všechny sestavy nebo klíčová slova ve zvolených kampaních (viz dále).
- Má pravidlo snižovat nebo zvyšovat nabídku?
- Na základě jakých Požadavků se chcete rozhodovat?
- Průměrná hodnota transakce – nastavuje se částka v měně účtu. Abyste mohli použít toto kritérium, musíte mít aktivní měření konverzí v Skliku.
- Průměrná pozice – pozice, na které se inzerát průměrně zobrazuje (např. 1.5 pro inzerát, který se občas zobrazí na první a občas na druhé pozici).
- PNO v procentech – podíl nákladů na obratu. Pro využití je opět třeba mít aktivní měření konverzí v Skliku.
- Hodnota CPA – cena za získání jedné konverze. Pro využití je opět třeba mít aktivní měření konverzí v Skliku.
- Počet prokliků – absolutní číslo udávající, kolikrát se za vybrané období na reklamu kliklo.
- Počet konverzí – absolutní číslo udávající, kolik konverzí bylo za dané období provedeno přes danou reklamu. Pro využití je opět třeba mít aktivní měření konverzí v Skliku.
- Požadavky lze libovolně kombinovat.
- Jak často chcete pravidlo spouštět? Jednou týdně, ve který den a jakou hodinu?
- Na jaké období statistik chcete aplikovat zvolené Požadavky? Za minulý týden nebo 30 dní?
Pravidla doporučujeme nastavovat dle statisticky významného množství dat. Pokud budete například upravovat cenové nabídky, není vhodné vycházet z nízkých jednotek konverzí. Frekvence by tedy neměla být nižší než je zvolené časové období z Použít údaje z.
3. Výběr kampaní
Posledním krokem je výběr kampaní, na které bude toto pravidlo aplikováno. Lze vybrat konkrétní kampaně nebo paušálně všechny aktivní kampaně.
Spuštění pravidla
Pravidlo se automaticky vykoná podle nastavení, které jste zadali ve Frekvenci. O provedení pravidla, vám může přijít e-mail, viz výše, který obsahuje seznam ovlivněných sestav a klíčových slov s uvedením původní i nové ceny, kterou pravidlo nastavilo.
Něco mi tam chybí
Jistě, je to přeci jen betaverze… Popište, prosím, jakou situaci si přejete vyhodnocovat a pošlete nám ji e-mailem na sklik@firma.seznam.cz. Děkujeme!
Sami máme hodně nápadů, jak Automatická pravidla vylepšit, ale nemůžeme udělat najednou vše, co bychom si přáli. Vaše tipy a nápady nám pomohou přijít na nastavení, které chybí většímu počtu uživatelů.
Automatická pravidla neumí a nejspíš umět nebudou zjistit příčiny vysoké ceny za konverzi nebo nízké průměrné pozice. Může za to nepříliš lákavý inzerát, absence vylučujících slov nebo nevhodně zvolená cílová stránka? Zde je nadále potřeba dohled PPC specialisty.
A co ten ppcHIT?
Počkejte, prosím, už za pár dní vám představíme novou verzi, na které jsme pracovali.
Za celý tým Skliku Jirka Chomát