Seznam.cz integroval nabídky eshopů na stránku s výsledky vyhledávání. S nabídkami je nyní zacházeno stejně jako s inzeráty Skliku. Tímto vylepšením chceme zkrátit cestu našich uživatelů k cíli jejich hledání a usnadnit jim tak pohyb po internetu. Produktové inzeráty, jak se tento typ inzerce bude nazývat, zároveň zjednoduší inzerci v Skliku tím, že využíváme jejich stávající nabídkový feed pro Zboží.cz a nastavení je tedy přesné i snadné.
Zde odpovídáme na vše, o čem si myslíme, že by vás mohlo zajímat.
Kde budou Produktové inzeráty umístěny, kolik jich bude a jak budou vypadat?
Nabídky jsou umístěny vpravo nahoře vedle TOP pozic Skliku. Můžete se setkat s variantou 3 a 6 nabídek na jedné stránce. V rámci testovacího provozu budeme měřit a ladit tak, abychom do budoucna dosáhli optimálního výkonu pro uživatele i inzerenty. Jiné umístění zatím neplánujeme.
Jak zajistím, aby se mi nabídky mezi výsledky Skliku zobrazovaly?
Nejprve bude potřeba propojit váš účet v Skliku s aktivním účtem na Zboží.cz. Pro toto propojení je vytvořená v Skliku funkce Propojení se Zboží.cz v záložce Nástroje.
Po propojení účtů bude možné v sestavách vytvořit jednu nebo více Produktových skupin, které budou filtrem nad zbožovým feedem. Budete tedy moci ovlivnit, které produkty mají být pomocí produktových inzerátů inzerované. Můžete např. inzerovat jen vybrané kategorie a zároveň jen ty produkty, které jsou aktuálně na skladě.
Produkty, které po aktualizaci feedu přestanou splňovat vybrané parametry, přestanou být inzerované a naopak automaticky začnou být inzerované produkty nové splňující tyto parametry. Samozřejmostí je kontrola pomocí nastavené maximální ceny za proklik i denního rozpočtu.
Jak často se budou Produktové inzeráty zobrazovat?
V testovacím režimu budeme zobrazovat produktové inzeráty pouze pro část uživatelských dotazů. Podíl se může v průběhu testu měnit.
Jaká bude cena prokliku na Produktové inzeráty?
Cena bude stanovena na základě vzájemné aukce jednotlivých nabídek. Do aukce vstupuje i kvalita a nastavené maximální CPC okolní inzerce Skliku. Platí stávající pravidla Skliku o tom, že reálná cena za proklik nikdy nepřekročí vámi nastavenou maximální cenu za proklik.
Feed ve Zboží.cz už mám, bude na něm potřeba něco měnit?
Vše zálezí na tom, jak kvalitní data ve feedu máte. Podle toho pak budete moci upravovat své cenové nabídky. Feed bude možné v administračním rozhraní rozdělit podle stávajících atributů a jejich kombinací.
Výrobce <MANUFACTURER>
Kategorie <CATEGORYTEXT>
Brand <BRAND>
Dostupnost <DELIVERY_DATE>
Mezi stávající atributy si pak můžete přidat další 2 nové.
Štítek 1 <CUSTOM_LABEL_0>
Štítek 2 <CUSTOM_LABEL_1>
Obsah těchto atributů je volitelný a můžete jej využít pro libovolné hodnoty, např. maržovou skupinu. Jako parametr lze použít i atribut Cena <PRICE_VAT> s níž se pracuje jako s podmínkou. Nelze však inzerovat konkrétní produkt.
Kdy se můžeme na reklamy s produktovými informacemi těšit v ostrém provozu?
Ostré spuštění Produktových inzerátů a tedy i zpřístupnění v rozhraní Skliku pro všechny uživatele je stanoveno na 15. 10. 2015. V průběhu testování se zaměříme na to, aby Produktové inzeráty plně fungovaly z pohledu inzerentů i uživatelů vyhledávání Seznam.cz.
Bude možné se někde do testu přihlásit?
Z důvodu rovnoměrného pokrytí segmentů nebudem test rozšiřovat o další inzerenty. Není tedy možné se prozatím do testu hlásit.
Jaký bude vliv na výkon mých kampaní na Zboží.cz?
Jak jsme zmínili výše – naším cílem je zkracovat cestu uživatelů Seznamu a vzhledem k tomu, že část návštěvnosti půjde pomocí produktových reklam přímo na web inzerenta, očekáváme, že návštěvnost webů našich inzerentů ze zdroje Zboží.cz může klesnout na úkor nárůstu návštěvnosti z Skliku.
Nenašli jste odpověď na vaši otázku? Neváhejte se nás zeptat níže v diskuzi.
Za celý tým Skliku Zdeněk Karotka Philipp a David Velechovský