Jsme rádi, že můžeme Produktové inzeráty, měsíc od oznámeného spuštěnív Skliku v uzavřeném testu, dát k dispozici všem e-shopům. Věříme, že vám tak přinášíme další nástroj, jak získat z Skliku na letošní Vánoce nové tržby.
Jak fungují Produktové inzeráty
Produktové inzeráty jsou nový typ kampaní v Skliku. Jako zdroj dat využívají databázi Zboží.cz. Zobrazují se vedle top pozic Skliku a uživatelům zkracují cestu k cíli tím, že jej směřují rovnou na inzerovaný produkt. Díky propojení se Zboží.cz jsou produkty vždy aktuální a není tak nutné zadávat klíčová slova a psát inzeráty – jejich nastavení je snadné.
Co jsme za poslední týdny vylepšili
- Upravili jsme aukční model tak, aby byla inzerce pro inzerenty výhodnější. Nyní více reflektuje reálnou konkurenci.
- Omezili jsme počet zobrazení inzerátů jednoho inzerenta na 4 produkty a s počtem budeme dále experimentovat
- Umíme zobrazovat Produktové inzeráty s jedním, dvěma, třemi a šesti produkty.
- Drobně jsme vyladili grafiku, aby inzeráty lépe vypadaly.
- Zlepšili jsme relevanci k hledanému dotazu
- V nabídkách plně podporujeme autotagging.
- Na základě zpětné vazby od našich testerů jsme upravili další drobné věci a máme plány, jakým směrem chceme Produktové inzeráty rozvíjet dál. Děkujeme!
Na čem ještě pracujeme
- Podporu produktových skupin v importu a exportu
- Podpora ve statistických reportech. Prozatím doporučujeme udělat více produktových skupin a věnovat Produktovým inzerátům novou kampaň.
- Přehled vyhledávacích dotazů, na které se vydala produktová skupina stejně jako u klíčových slov
- Vylučující slova Produktové skupiny
- Relevance – produktové inzeráty chceme zobrazovat pouze na dotazy, na kterých budou mít pro uživatele největší přínos. U obecnějších dotazů odkážeme na službu Zboží.cz, kde si mohou vybrat nerozhodnutí uživatelé.
Produktové inzeráty se ode dnešního dne mohou zobrazit na cca ¾ uživatelských dotazů. Uživatelskou zpětnou vazbu a zájem inzerentů budeme průběžně vyhodnocovat.
Podrobné informace o nastavení a fungování Produktových inzerátů najdete v nápovědě Skliku. Informace o nepovoleném obsahu naleznete zde.
Doporučení pro maximální výkon
- Kritériem pro zobrazení produktového inzerátu je stejně jako u klasických textových inzerátů maximální cena za proklik, CTR a relevance. Relevance u Produktových inzerátů zohledňuje nakolik uživatelský dotaz odpovídá produktu ve feedu. Pokud nevyužíváte všechny parametry feedu, třeba categorytext, doporučujeme feed pro lepší výkon vylepšit.
- Strukturujte kampaň do více produktových skupin, nepoužívejte jen “vše skladem”. Budete mít lepší přehled o výkonu skupiny a budete moci moci skupiny posilovat nebo utlumovat pomocí úpravy cenové nabídky dle jejího výkonu.
- Využijte všechny podporované parametry feedu. Pokud budete mít v customlabelech informace o akcích, typu produktu, informace, zda se jedná o bestseller, apod., budete moci kampaně ještě lépe segmentovat.
V případě dotazů nebo podnětů nám neváhejte napsat prostřednictvím komentářů pod článkem nebo formuláře pro zpětnou vazbu.
Za celý tým Skliku David Velechovský a Zdeněk Karotka Philipp