Společnost Seznam.cz zahájila spolupráci s tuzemskou neziskovou organizací Loono a zapojuje se do její aktuální kampaně „Sahám si na ně každý měsíc“. Ta upozorňuje na důležitost v oblasti prevence onkologických onemocnění u žen a můžu. Cílem je naučit mladé lidi odhalit včas pravidelným a správným samovyšetřováním rakovinu prsou a varlat. Jednička českého internetu podporuje aktivity sjednocené pod oficiálním hashtagem #prsakoule jak prostřednictvím mediální kampaně, tak v rámci interní komunikace.
Seznam.cz rozšiřuje charitativní spolupráci. Ke stávajícím partnerům, jimž dlouhodobě poskytuje podporu a mezi něž patří Nadace Terezy Maxové dětem, Zdravotní klaun, Linka bezpečí, Bílá pastelka, Dětský čin roku, ADRA a středisko Teiresiás, přibyla nezisková organizace Loono.
„Neotřelý přístup, se kterým Loono pojímá prevenci rakoviny, a boří při něm bariéry studu a předsudků, je nám blízký. Inovace a otevřená, neformální komunikace je to, na čem stavíme firemní hodnoty i my. Navíc se jedná o tuzemskou neziskovou organizaci, takže finanční prostředky, jež získává ze své činnosti, slouží k šíření osvěty v Česku, kde je karcinom prsu nejčastějším zhoubným onemocněním a karcinom prostaty patří mezi nejčastější typ zhoubných onemocnění u mužů. A to je pro nás jako jedničku českého internetu a firmu zaměstnávající více než tisícovku lidí neméně podstatné,“ komentuje navázání nové spolupráce Táňa Lálová, PR specialistka společnosti Seznam.cz.
Nezisková organizace Loono se od května 2014 zaměřuje na vzdělávání v oblasti prevence rakoviny u žen i můžu a pomáhá nemocným a jejich rodinám. Impulsem k jejímu založení byla osobní zkušenost s onkologickým onemocněním jedné ze zakladatelek, čtyřiadvacetileté studentky medicíny Kateřiny Vackové, která se rozhodla o ni podělit. Spolu se studenty lékařských fakult, odbornými lékařskými garanty z oboru gynekologie, urologie i praktického lékařství a pod záštitou 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Praze pořádá vzdělávací workshopy.
„Na workshopech učíme, jak rozpoznat rakovinu nejrůznějších orgánů a připomínáme, kam chodit na preventivní kontroly. Návštěvníci si sami vyzkouší nahmatat bulky na modelech prsou a varlat a naučí se správnou techniku samovyšetřování. Věnujeme se také metodě partnerského vyšetřování – ve 30 procentech případů totiž objeví rakovinu prsu právě partner, učíme tedy i muže, jak správně vyšetřit ženská prsa a naopak ženy, jak vyšetřit varlata. Díky spolupráci se Seznam.cz můžeme šířit onkologickou osvětu efektivněji, a pomoci tak ještě více lidem,“ uvedla Kateřina Vacková, zakladatelka Loona.
Praktickou osvětu nově šíří i mezi zaměstnanci Seznam.cz a internetové televize Stream.cz. První ze série společně plánovaných aktivit byla návštěva mediček v pražské centrále společnosti, které se zúčastnili také šéfproducent internetové televize Stream.cz Lukáš Záhoř a reportér Janek Rubeš. Následovat budou výjezdy do regionálních poboček.
#loonogirls ve společnosti Seznam.cz. zleva: Šéfproducent internetové televize Stream.cz Lukáš Záhoř, reportér Janek Rubeš, PR specialistky Eva Albrechtová, Táňa Lálová. Fotografie ve větším rozlišení ke stažení
A kdo za Loono a #prsakoule kampaní stojí?
Pod projektem je podepsaná pětice kamarádů mediků, kteří nechtějí lidi jen léčit, ale vzdělávat je v oblasti prevence onkologických onemocnění. Kateřina, Soňa, Karolína a Lukáš učí spolu s dalšími #loonogirls správné (samo)vyšetřovací techniky pohlavních orgánů. Lada se stará, aby se o tématu psalo a mluvilo. Společně sní o tom, že změní svět k lepšímu.
Kampaň provází neotřelá komunikace – pomocí hashtagu #prsakoule se do konverzace na sociálních sítích může zapojit kdokoli.
Odbornými garanty jsou lékaři z oborů gynekologie, urologie i praktického lékařství. Záštitu převzala 1. LF UK, kde většina mediků a zdravotních sester z Loono studuje.
V oblasti prevence rakoviny proškolilo Loono od doby svého založení na vzdělávacích workshopech a kulturních akcí 3 811 lidí. Z toho 18 z nich si odhalilo rakovinu včas (nebo alespoň dříve).
Čtvrtý ročník Festivalu mediálního vzdělávání konaný od 18. do 21. srpna v Praze nabídne učitelům a knihovníkům z celé republiky exkurze do redakcí, debatu o bezpečnosti dětí v online světě a desítky praktických workshopů. Tematicky se zaměří na umělou inteligenci, dezinformace nebo novinářskou etiku. Akci organizuje společnost Seznam.cz ve spolupráci s řadou odborníků na mediální gramotnost.
Jarní počasí už klepe na dveře a stejně tak i předvolební kampaň. Ačkoli ještě nemáme termín voleb, politici i média už se pečlivě připravují – mnoho z redakcí už má nachystané i předvolební debaty, které jsou vrcholem každé kampaně. Dnes se budeme věnovat právě jim – abyste při jejich sledování příště věděli, co všechno na vás možná podvědomě působí.
Začínáme mít velký problém: jak psát o mediální newsletter, aniž bychom se neustále točili kolem jednoho amerického prezidenta? Jeho šokující výnosy by zaplnily náš newsletter třeba každý den – zároveň však nechceme jedinému politikovi dělat neustálou propagaci. Držte nám tedy palce, ať vybereme to nejdůležitější!
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.