Předvánoční horečka vrcholí a jednou z hlavních otázek je, jaké dárky budou největším tahákem letošních svátků. Hitem zůstane jako vždy elektronika v čele s mobilními telefony. Podle nejčerstvějších dat k 20. 12. 2015 ze serveru Zboží.cz jsou skokany letošních Vánoc drony a powerbanky – externí baterie k mobilům a tabletům. Ty zaznamenaly významný nárůst oproti předchozím letům. Kromě toho v osobních dárcích stále hraje významnou roli česká představa romantiky: parfémy, župany, noční košile, bačkory, nebo dokonce ponožky.
Česká klasika: parfém, župan, pyžamo a ponožky
Nejčastější osobní dárek, který Češi vedle mobilu zřejmě najdou letos pod stromečkem, jsou parfémy. Ty se drží v popředí zájmu každoročně, a to v kategorii dárků pro ženy i pro muže. Ze Zboží.cz uživatelé do e-shopů s parfémy od 1. října do 20. prosince proklikli téměř 250 000krát. Zajímavé je, že zájem o dámské parfémy z toho tvořil 75 procent, o pánské jen čtvrtinu. A která vůně je letos nejpopulárnější? „Jedničkou pro pány byl parfém Hugo Boss No. 6, pro dámy pak Chloé Chloé,“ říká Milan Šmíd, manažer služby Zboží.cz.
Vedle mobilů a tabletů si velká část mužů i žen může být jista, že pod stromečkem najde „českou romantiku“. Velké pozornosti se na Zboží.cz totiž stále těší dámské a pánské župany, pyžama a noční košile. K tomu se do „české romantiky“ dají přičíst deodoranty a antiperspiranty, šampony, pěny a balzámy po holení, pleťové krémy, prostředky na manikúru a pedikúru nebo masážní přípravky. Tyto „české romantické kategorie“ přinesly od 1. října do 20. prosince ze Zboží.cz přes 100 000 návštěv v e-shopech. Podobně populární jsou i praktické „měkké“ dárky, které zahřejí, ale nepotěší – tedy oblečení, od bund přes svetry či trička až po všemi muži „milované“ pánské ponožky.
V osobní elektronice (a také celkově) jsou samozřejmě jedničkou mobilní telefony, následované s velkým odstupem tablety, notebooky a herními konzolemi. „Králem mobilů je letos před Vánoci na Zboží.cz model Apple iPhone 5S. Následovaly ho modely Apple iPhone 6 a Apple iPhone 6S. Nejoblíbenějším notebookem je model ASUS X553MA-BING-SX537B bílý,“ dodává Milan Šmíd. A jak dopadl souboj herních konzolí? Microsoft Xbox porazil Sony PlayStation. Značka Sony přitáhla zhruba o třetinu méně zájemců.
800 prochatovaných hodin a technologické novinky podle Dárkového rádce
Originálním hitem letošních Vánoc jsou drony, powerbanky a flash disky ve tvaru šperků. Tyto položky se v minulých letech takřka neprodávaly a tento rok se o ně zajímají desetitisíce lidí. To potvrzuje i manažerka služby Dárkový rádce Blanka Kunčarová, podle níž tyto dárky volili zejména lidé s úmyslem obdarovat své blízké něčím netradičním.
Dárkového rádce připravil Seznam.cz letos poprvé – uživatelé se mohli prostřednictvím chatu na službě Zboží.cz poradit s živými konzultanty specializujícími se na vánoční dárky. „Dárkového rádce využilo za poslední čtyři týdny na pět tisíc lidí a prochatovali u nás celkem 800 hodin. Z analýzy vyplývá, že muži měli většinou vyšší rozpočet a méně jasnou představu o dárcích, zatímco ženy se chodily především poradit o technických parametrech či výhodách konkrétních značek u již vybraného typu dárku,“ sdělila Kunčarová. Nejčastěji se lidé radili o nápadech na dary pro prarodiče, nebo naopak pro dospívající teenagery. „Nechyběly ani neobvyklé či vtipné dotazy. Dalo by se z nich předpokládat, že Vánoce nabízí prostor i pro velké životní kroky. Pomáhali jsme vybírat snubní prstýnky, nebo jsme radili, jak pošťouchnout přítele k žádosti o ruku. Nejednou jsme odpovídali na otázku, zda jsme jako Ježíšek a s dárky nejen poradíme, ale také je nakoupíme a přivezeme. A potěšilo nás, že se lidé také zajímali, jak se sami mohou stát dárkovými rádci,“ doplnila Blanka Kunčarová ze služby Zboží.cz.
Listopad pro mnohé představuje čas, kdy pořizují adventní kalendáře svým blízkým. Zatímco děti ocení tradičně čokoládové, dospělí budou mít radost spíše z něčeho nápaditějšího. Podle dat Seznam.cz Vyhledávání a nákupního srovnávače Zboží.cz jsou hitem letošního roku vedle čokoládových kalendářů také čajové, kosmetické nebo alkoholové. Do větší obliby se ale dostávají také ty s erotickou tématikou, zájem o ně je letos dvakrát vyšší než loni.
12. listopadu 2024 rozšíříme technologii měření konverzí Skliku a Zboží.cz. Systém zvládne doměřit více konverzí a budete tak mít přesnější přehled o výkonu vašich kampaní na Seznamu a jeho partnerské síti. V čem změna spočívá a jak se projeví ve vašem účtu?
Po nedávném souhrnu novinek přinášíme přehled nových kategorií, nově založených či upravených parametrů a dalších změn, ke kterým došlo v říjnu roku 2024.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.