Předvánoční horečka vrcholí a jednou z hlavních otázek je, jaké dárky budou největším tahákem letošních svátků. Hitem zůstane jako vždy elektronika v čele s mobilními telefony. Podle nejčerstvějších dat k 20. 12. 2015 ze serveru Zboží.cz jsou skokany letošních Vánoc drony a powerbanky – externí baterie k mobilům a tabletům. Ty zaznamenaly významný nárůst oproti předchozím letům. Kromě toho v osobních dárcích stále hraje významnou roli česká představa romantiky: parfémy, župany, noční košile, bačkory, nebo dokonce ponožky.
Česká klasika: parfém, župan, pyžamo a ponožky
Nejčastější osobní dárek, který Češi vedle mobilu zřejmě najdou letos pod stromečkem, jsou parfémy. Ty se drží v popředí zájmu každoročně, a to v kategorii dárků pro ženy i pro muže. Ze Zboží.cz uživatelé do e-shopů s parfémy od 1. října do 20. prosince proklikli téměř 250 000krát. Zajímavé je, že zájem o dámské parfémy z toho tvořil 75 procent, o pánské jen čtvrtinu. A která vůně je letos nejpopulárnější? „Jedničkou pro pány byl parfém Hugo Boss No. 6, pro dámy pak Chloé Chloé,“ říká Milan Šmíd, manažer služby Zboží.cz.
Vedle mobilů a tabletů si velká část mužů i žen může být jista, že pod stromečkem najde „českou romantiku“. Velké pozornosti se na Zboží.cz totiž stále těší dámské a pánské župany, pyžama a noční košile. K tomu se do „české romantiky“ dají přičíst deodoranty a antiperspiranty, šampony, pěny a balzámy po holení, pleťové krémy, prostředky na manikúru a pedikúru nebo masážní přípravky. Tyto „české romantické kategorie“ přinesly od 1. října do 20. prosince ze Zboží.cz přes 100 000 návštěv v e-shopech. Podobně populární jsou i praktické „měkké“ dárky, které zahřejí, ale nepotěší – tedy oblečení, od bund přes svetry či trička až po všemi muži „milované“ pánské ponožky.
V osobní elektronice (a také celkově) jsou samozřejmě jedničkou mobilní telefony, následované s velkým odstupem tablety, notebooky a herními konzolemi. „Králem mobilů je letos před Vánoci na Zboží.cz model Apple iPhone 5S. Následovaly ho modely Apple iPhone 6 a Apple iPhone 6S. Nejoblíbenějším notebookem je model ASUS X553MA-BING-SX537B bílý,“ dodává Milan Šmíd. A jak dopadl souboj herních konzolí? Microsoft Xbox porazil Sony PlayStation. Značka Sony přitáhla zhruba o třetinu méně zájemců.
800 prochatovaných hodin a technologické novinky podle Dárkového rádce
Originálním hitem letošních Vánoc jsou drony, powerbanky a flash disky ve tvaru šperků. Tyto položky se v minulých letech takřka neprodávaly a tento rok se o ně zajímají desetitisíce lidí. To potvrzuje i manažerka služby Dárkový rádce Blanka Kunčarová, podle níž tyto dárky volili zejména lidé s úmyslem obdarovat své blízké něčím netradičním.
Dárkového rádce připravil Seznam.cz letos poprvé – uživatelé se mohli prostřednictvím chatu na službě Zboží.cz poradit s živými konzultanty specializujícími se na vánoční dárky. „Dárkového rádce využilo za poslední čtyři týdny na pět tisíc lidí a prochatovali u nás celkem 800 hodin. Z analýzy vyplývá, že muži měli většinou vyšší rozpočet a méně jasnou představu o dárcích, zatímco ženy se chodily především poradit o technických parametrech či výhodách konkrétních značek u již vybraného typu dárku,“ sdělila Kunčarová. Nejčastěji se lidé radili o nápadech na dary pro prarodiče, nebo naopak pro dospívající teenagery. „Nechyběly ani neobvyklé či vtipné dotazy. Dalo by se z nich předpokládat, že Vánoce nabízí prostor i pro velké životní kroky. Pomáhali jsme vybírat snubní prstýnky, nebo jsme radili, jak pošťouchnout přítele k žádosti o ruku. Nejednou jsme odpovídali na otázku, zda jsme jako Ježíšek a s dárky nejen poradíme, ale také je nakoupíme a přivezeme. A potěšilo nás, že se lidé také zajímali, jak se sami mohou stát dárkovými rádci,“ doplnila Blanka Kunčarová ze služby Zboží.cz.
Zajímá vás, jak jsme společně s klientem T.S. Bohemia díky optimalizaci biddingu a klíčových elementů feedu na Zboží.cz dosáhli výrazného zlepšení konverzních výsledků při nízkém PNO? V případové studii se s vámi podělíme o jednotlivé kroky, které jsme v průběhu spolupráce podnikli, i výsledky, kterých jsme dosáhli díky pravidelným úpravám kampaní. Inspirujte se, abyste na Zboží.cz uspěli i vy.
Po nedávném souhrnu novinek přinášíme přehled nových kategorií, nově založených či upravených parametrů a dalších změn, ke kterým došlo v září roku 2024.
Mít pohodlně na jednom místě nástroje pro nastavení, optimalizaci a vyhodnocení své inzerce? Ale jistě. A proto pokračujeme v postupné integraci správy inzerce Zboží.cz a Skliku. Jaké novinky můžete začít využívat a která vylepšení budou následovat příště, se dozvíte v našem článku.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.