Právě jsme spustili do testovacího provozu úpravu, která zlepšuje způsob zacházení našeho hledání s přesměrovanými weby. Předpokládáme, že v průběhu února bude funkčnost úpravy ověřená.
Připomeňme si, co se děje při přesunu stránek na novou adresu, tedy při přesměrování webu. Každou stránku v našem vyhledávání máme ohodnocenou pomocí čísel, která vyjadřují její vlastnosti, ze kterých stanovujeme její kvalitu. Těmto číslům říkáme signály. Při přesměrování webu na novou adresu musíme přesunout hodnoty těchto signálů ze starých adres na nové tak, aby stanovení kvality nových stránek odpovídalo těm původním a nové adresy mohly v hledání bez újmy na pozicích v hledání staré adresy zastoupit. Loni v létě jsme zjistili, že jsou tyto přesuny hodnot pomalejší, a tudíž dochází k delším propadům pozic ve výsledcích hledání, než by se nám i nejednomu majiteli přesměrovaného webu líbilo. Proto jsme pracovali hlavně na tom, abychom tento mechanismus zrychlili, a zároveň jsme před začátkem sezóny varovali hlavně e-shopy, aby případné přechody na nové URL odložily až na období po sezóně. Původní prohlášení najdete zde.
Nyní tedy máme připravené řešení, kterému věříme, a pracujeme na jeho ověření. V průběhu února už bude velmi pravděpodobně jeho funkčnost ověřená. Až testy dostatečně prokážou funkčnost zvoleného řešení, budeme vás informovat. I pak sice bude platit, že jakýmkoliv přesměrováním (tedy i tím na HTTPS) může dojít ke krátkodobému poklesu pozic ve výsledcích vyhledávání, mělo by však jít o opravdu krátkodobý pokles nejvýše v řádu několika dnů. To by ani pro weby závislé na pozici ve výsledcích našeho hledání nemělo být tolik problematické, jako přijít o tyto pozice před hlavní prodejní sezónou v roce.
Stále platí, že nám zpracování vašeho webu usnadníte, když budete přesměrovávat všechny své URL z HTTP verze permanentním přesměrováním (HTTP 301) na jejich HTTPS následovníky, a to včetně obrázků. Detaily se dozvíte v naší nápovědě, kterou jsme minulý týden aktualizovali.