V pondělí 17. 10. 2016 jsme nasadili aktualizaci vyhledávacího algoritmu, kterou interně nazýváme Page Quality. Cílem aktualizace je více zohledňovat kvalitu webů a stránek při řazení výsledků a tím dosáhnout vyšší spokojenosti uživatelů.
Kvalita a relevance jsou dvě nejdůležitější složky, které ovlivňují pořadí výsledků v SERPu. Relevance vyjadřuje to, jak odpovídá stránka zadanému dotazu, kvalita se posuzuje bez ohledu na dotaz. Význam kvality je nyní vyšší, než tomu bylo dříve.
Nárůst průměrné kvality dokumentů v SERPu o 9 %
V následujícím grafu jsou zobrazeny průměrné kvality dokumentů na jednotlivých pozicích v SERPu. Pokud spočteme průměrnou kvalitu přes celý SERP před a po aktualizaci, dojdeme k tomu, že došlo k nárůstu kvality o 8,94 %.
Graf: Nárůst průměrné kvality dokumentů na jednotlivých pozicích v SERPu
Dopady
- u 16,4 % dotazů došlo ke změně na první pozici
- u více než 50 % dotazů došlo ke změně na prvních třech pozicích
Co ovlivňuje kvalitu
- stránka dobře plní svůj účel
- obsah je snadno dosažitelný a přehledně organizovaný
- obsah je originální
- obsah je odborný a důvěryhodný; je zřejmé, kdo ho vytvořil
- lze zjistit, kdo web provozuje; je možné ho kontaktovat
- web má dobrou pověst
V čem se liší Page Quality od Jalapeño
Jalapeño se soustředilo na identifikaci a ponižování spamu a přeoptimalizovaných stránek (keyword stuffing). Page Quality ovlivňuje i SERPy, kde žádný spam není. V nich se snaží upřednostnit stránky, které dosahují nejvyšší kvality, před stránkami s kvalitou nižší.