6.–7. října proběhlo historicky první setkání Klubu Sklik. Jeho smyslem je sdílení novinek, zkušeností a příkladů dobré praxe mezi certifikovanými agenturami Skliku společně se zaměstnanci Seznam.cz z různých oddělení. S přednáškou vystoupil například David Začal, manažer oddělení pro klíčové zákazníky, ale i Roman Dušek, manažer týmu Hledání nebo Janek Rubeš, kterého lidé znají z pořadu Praha vs. Prachy na Stream.cz. Dvoudenní akce proběhla v resortu penzionu Vigvam v Němčicích u Kolína.
Klub Sklik 2016
Cílem akce bylo sdílet s agenturami informace o novinkách a fungování Skliku a Seznam.cz obecně. Prostřednictvím zajímavých přednášek nahlédly agentury do zákulisí firmy a zjistily, co nového se aktuálně v Seznamu děje. Nabídli jsme jim tak inspiraci pro další možnou spolupráci.
Co je certifikovaná agentura Sklik
Certifikovaná agentura Sklik má po splnění podmínek přístup ke školením, přednostní přístup k novinkám Skliku a může využívat označení certifikované agentury. Jedná se o agenturu, která má zkušenosti se širokým portfoliem klientů a ke správě účtu přistupuje transparentně. Tato agentura má podmínky k tomu, aby poskytovala inzerentům kvalitní servis. Podmínky certifikace v současné době splňují agentury Acomware, Adexpres, B2B Group, H1.cz, Performio.cz, PPCguru, Proficio Marketing, ResolutionMedia a Sun Marketing.
Jak zvýšit CTR o 263 % a historie Skliku
Začít nemohl nikdo jiný než David Začal, manažer oddělení pro klíčové zákazníky, který mluvil o spolupráci mezi Seznamem a certifikovanými agenturami a o přínosech jejich spolupráce pro klienty. Jako bonus přidal několik tipů, jak vytěžit kampaně v displeji. Například jak zvýšit CTR až o 263 %.
O první blok přednášek se s Davidem podělil David Velechovský z Skliku, který svou prezentací přiblížil pohled do zákulisí oddělení a představil novinky, které aktuálně chystají. Připomněl také, jak se Sklik za posledních 10 let vyvinul, ukázal rozhraní nejstaršího “žlutého” Skliku i jeho druhou “šedivou” generaci a prozradil, jak fungují týmy administrátorů schvalujících inzeráty, optimalizátorů, vývojářů, výzkumníků a dalších. Věděli jste, že pro vás na Skliku pracuje už přes 130 lidí?
Pohled do útrob vyhledávání na Seznam.cz a trendy v RTB
Roman Dušek, manažer týmu Hledání, mluvil o tom, s čím vším se musí vyhledávač poprat, aby nám dodal výsledky, které od něj požadujeme. Zajímavý byl pohled na všechny hledané výrazy, které lidé do Seznam.cz Vyhledávání vepsali během pouhých 15 minut. Bylo jich více jak 180 tisíc. Sami se můžete přesvědčit v interaktivním Světě hledání.
O rozvoji programatického nakupování online reklamy a jeho cílení mluvil Ondřej Krišica, manažer PPC konzultace a reklamní sítě. Dozvěděli jsme se, že RTB na Seznamu roste meziročně o 100 % z pohledu investic inzerentů, co přináší nedávno spuštěný prémiový nákup Firstlook a kam dlouhodobě směřuje obsahová síť Skliku.
Jak je to na Seznamu s videem
Třetí přednáškový blok byl hlavně o Stream.cz. Dušan Gajdoštík, manažer nových médií, ukázal, jak pracujeme s videi a jaké jsou možnosti jeho nákupu. Viděli jsme také průzkum, co jaká cílová skupina sleduje za videa, scénáře plánování videoreklamy a výsledky z praxe. V jednom z příkladů Dušan představil videokampaň na Stream.cz, díky níž se zvýšila návštěvnost stránek inzerenta o 60 %.
Na závěr jsme měli možnost si poslechnout detaily a pikantnosti z projektu Praha vs. prachy od Janka Rubeše ze Stream.cz, zhlédnout velmi oblíbené video o směnárně, která mění jedno euro za 15 Kč, a dozvědět se další Jankovy plány, ke kterým určitě patří i Prague Guide.
Jenom práce?
Aby se účastníci i lépe osobně poznali, čekalo je večer několik aktivit na odreagování. Mohli si vyzkoušet řídit traktor Zetor, užít si projížďku historickým kočárem, uvolnit se ve wellness a zúčastnit se ochutnávky světových vín. Celý den jsme zakončili turnajem v bowlingu, šipkách a kulečníku.
Motivace a vzdělávání
Na druhý den si připravil David Koláček, manažer vzdělávání, přednášku o vzdělávání a motivaci k rozvoji v Seznamu,ze které spontánně vznikl workshop plný sdílených tipů a doporučení napříč agenturami a Seznamem. Dozvěděli jsme se například: kde začít se vzděláváním, jak sdílet získané informace z externích školení mezi své kolegy nebo jak motivovat své podřízené. Tak s tím bychom si už měli všichni vědět rady.
Jsme rádi, že jsme se mohli s agenturami vidět a zažít s nimi i neformální atmosféru. Těšíme se na další setkání v příštím roce. Věříme, že počet certifikovaných agentur bude ještě dále narůstat a příště se sejdeme ještě ve vyšším počtu.
Za celý tým Skliku Karolína Buková