27. 4. 2017

Proženy.cz prošly proměnou

Proženy.cz, které od loňského roku provozuje společnost Seznam.cz, od dnešního dne běží na nové technologii. S tímto přechodem Seznam.cz drobně upravuje i vzhled lifestylového magazínu. Jeho novou podobu přitom několik posledních dní testoval. Proženy.cz mají nyní jednodušší design webu s většími fotkami nebo plynulejší načítání responzivní stránky v mobilních telefonech.

„Chceme, aby se vzhled magazínu Proženy.cz přiblížil i ostatním službám společnosti Seznam.cz. Myslíme na to, aby si čtenářky užily brouzdání naším magazínem nejen u počítače, ale i v mobilních telefonech. Postupně budeme také doplňovat a upravovat například oblíbenou sekci s horoskopy či recepty, zatímco od méně populárních rubrik, jako byly „Poradny“ a „Vaše fotky“, upouštíme,“ uvádí Igor Kalaš, ředitel obsahu Seznam.cz.

Graficky je podoba lifestylového magazínu Proženy.cz velice podobná té předchozí. Větší důraz je však kladen na fotografie. Své názory čtenářky magazínu mohou nově vkládat skrze facebookové diskuse. „Facebookové diskuse jsou médii velice často využívanou platformou pro sdílení názorů pod články. Umožňují nejen snazší šíření oblíbených článků na sociálních sítích, ale hlavně dovolují to, aby diskuse nebyly anonymní. Redakce magazínu už během testování pro čtenářky nachystala tipy, jak facebookové diskuse využít ve svůj prospěch,“ komentuje zavedení diskusí Tomáš Barták, produktový manažer Proženy.cz.

image

Obrázek v plném rozlišení ke stažení zde.

Z důvodu neustále rostoucí návštěvnosti webových stránek z mobilních telefonů vsadil Seznam.cz i při této přeměně na responzivní podobu magazínu. Ta se díky novému technologickému podvozku zobrazuje v mobilních telefonech plynuleji. „Základy naší strategie budování silného mediálního domu stojí na kvalitní redakci a moderních, zejména mobilních, technologiích. Dáme i na data. Ta například ukazují, že responzivní verze webu Proženy.cz je u čtenářů oblíbenější než mobilní aplikace. Proto jsme se rozhodli aplikaci ukončit. Mobilní nadšenci, kterým by však responzivní web nestačil, mohou sledovat Instagram @prozenycz nebo Facebook Proženy.cz,“ doplňuje Petr Král, marketingový ředitel a člen představenstva společnosti Seznam.cz.

Dodejme, že Seznam.cz úpravy magazínu testoval zhruba dva týdny. Testovací verzi Proženy.cz automaticky zobrazoval náhodně vybraným 10 % návštěvníků stránky, ostatní si ji mohli vyzkoušet díky upozornění, které se zobrazovalo na spodní liště stránek.

Technologická tečka

Aby Proženy.cz zvládly větší zátěž i na mobilních telefonech a jejich načítání v nich bylo ještě plynulejší, byly využity technologie AMP a IMA.js. Druhou zmíněnou Seznam.cz sám vyvíjí a zároveň ji nabízí formou OpenSource vývojářské komunitě na stránce https://imajs.io.

 

Jan Průša

Manažer týmu obsahových služeb

image