Ve čtvrtek 6. 4. v historické budově divadla Royal v Praze na Vinohradech proběhl Sklik Agenturní kongres. Zmínili jsme novinky, zhodnotili minulý rok a i to, jak si agentury vedly. Představili jsme RTB na Seznam.cz, ocenili 14 certifikovaných agentur Skliku a sdíleli, jak v Seznam.cz vzděláváme zaměstnance.
Sklik Agenturní kongres je konference zaměřená na úzkou spolupráci Skliku s nejvýznamnějšími digitálními agenturami v ČR. „V současné době je na Skliku již 17 konzultantek a konzultantů, kteří se o klienty starají. Do budoucna jich nabídneme ještě více,” zmiňuje na úvod a dále představuje smysl spolupráce Petr Fryš, manažer konzultačního oddělení.
![](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2017/04/brand_score-1.png)
![Sklik Agenturní kongres 2017](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2017/04/sak2017-48-1024x683.jpg)
Petr Fryš dále zmiňuje Brand Score, metodiku pro měření dopadu display kampaně na značku, kterou právě testujeme. Velkým zadavatelům bychom jej mohli nabídnout již v létě tohoto roku.
Petr Pechar, manažer Skliku, ocenil 14 certifikovaných agentur, objasnil podmínky certifikace a prozradil, že připravujeme program pro menší agentury a freelancery.
Horní řada zleva: Petr Pechar, Seznam.cz; Ondřej Smékal, ACOMWARE; Jiří Komár, AdVisio; Martin Matějka, H1.cz; Tomáš Ševčík, MarketUP; Jan Klementa, Proficio; Martin Slavík, Resolution; Lukáš Krejza, ROI Story; Vladimír Nagl, Performio. Dolní řada zleva: Ondřej Sova, agentura KOFEIN; Sandra Gligić, Sun Marketing; Markéta Kodlová, MediaBlock; Jarmila Klimková + Vilém, PPC Guru; Matej Vigaš, PerformicsB2Bgroup; Ondřej Sláma, Adexpres.
David Velechovský, který novinky v Skliku často představuje, si tentokrát vzal na starosti jejich strhnutí a ukázal jejich výkon. Zároveň vyhlásil agentury, které s vybranými funkcemi nejvíce pracují.
„Nová relevance Skliku ve vyhledávání ze začátku října 2016 přinesla globálně vyšší CTR o 15 %.”
„DRTG běžně e-shopům přináší 40 % objednávek non-brandových kampaní.”
Nedílnou součástí každé konference je případová studie. Michaela Dobešová, konzultantka služby Sklik, společně s agenturou Sun Marketing a klientem inSPORTline ukázali, jak tato tříčlenná spolupráce může u klienta v kampaních Skliku vést ke snížení nákladů o 29,4 % a nárůst tržeb o 8 %.
Následovala pauza a prostor pro občerstvení a networking.
![](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2017/04/sak2017-12-1024x683.jpg)
![](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2017/04/sak2017-11-1024x683.jpg)
Do programu jsme také zařadili Davida Koláčka, manažera vzdělávání v Seznam.cz. Rozhodli jsme se tak, protože vzdělávání zaměstnanců je velký oříšek pro každou firmu. Ukázali jsme, jak to děláme u nás v Seznamu a věříme, že si z toho každý odnesl to, co pomůže s předáváním zkušeností mezi kolegy v jeho týmu.
![](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2017/04/sak2017-141-1024x683.jpg)
![](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2017/04/sak2017-87-1024x695.jpg)
Filip Hromek, který má na starosti RTB v Seznamu už skoro 2 roky, představil programatický nákup videa, připomněl Firstlook a zmínil novinky do budnoucna, jako je in-banner video, programmatic native a programmatic branding.
„Seznam prodává ⅓ prostoru programaticky a měsíčně nabízí 7 miliard impresí prostřednictvím RTB.”
Na závěr byl prostor pro dotazy, které byly pokládány v průběhu celé konference prostřednictvím aplikace sli.do. Týkaly se třeba připravovaných novinek, případové studie či aktuálních trendů.
![](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2017/04/sak2017-155-1024x679.jpg)
Konec konference se blížil, ale neméně zajímavá část teprve začínala – after party s živou hudbou v podání Projektu D. O. R. A. a networking s účastníky.
![](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2017/04/sak2017-107-1024x683.jpg)
Děkujeme všem zúčastněným. Akci hodnotíme jako vydařenou a těšíme se na další ročník. Na naší facebookové stránce se můžete podívat na kompletní fotoreport. Věříme, že se nás příště sejde ještě více.
A abychom nebyli nařčeni, že mlžíme ohledně čísel, máme pro vás i odpověď na namístě nezodpovězený dotaz. Podíl zařízení ve vyhledávání na Seznam.cz je: desktop 75 %, mobil 20 % a tablet 5 %.
Za tým Skliku Karolína Buková