Ve čtvrtek 6. 4. v historické budově divadla Royal v Praze na Vinohradech proběhl Sklik Agenturní kongres. Zmínili jsme novinky, zhodnotili minulý rok a i to, jak si agentury vedly. Představili jsme RTB na Seznam.cz, ocenili 14 certifikovaných agentur Skliku a sdíleli, jak v Seznam.cz vzděláváme zaměstnance.
Sklik Agenturní kongres je konference zaměřená na úzkou spolupráci Skliku s nejvýznamnějšími digitálními agenturami v ČR. „V současné době je na Skliku již 17 konzultantek a konzultantů, kteří se o klienty starají. Do budoucna jich nabídneme ještě více,” zmiňuje na úvod a dále představuje smysl spolupráce Petr Fryš, manažer konzultačního oddělení.
Petr Fryš dále zmiňuje Brand Score, metodiku pro měření dopadu display kampaně na značku, kterou právě testujeme. Velkým zadavatelům bychom jej mohli nabídnout již v létě tohoto roku.
Petr Pechar, manažer Skliku, ocenil 14 certifikovaných agentur, objasnil podmínky certifikace a prozradil, že připravujeme program pro menší agentury a freelancery.
Horní řada zleva: Petr Pechar, Seznam.cz; Ondřej Smékal, ACOMWARE; Jiří Komár, AdVisio; Martin Matějka, H1.cz; Tomáš Ševčík, MarketUP; Jan Klementa, Proficio; Martin Slavík, Resolution; Lukáš Krejza, ROI Story; Vladimír Nagl, Performio. Dolní řada zleva: Ondřej Sova, agentura KOFEIN; Sandra Gligić, Sun Marketing; Markéta Kodlová, MediaBlock; Jarmila Klimková + Vilém, PPC Guru; Matej Vigaš, PerformicsB2Bgroup; Ondřej Sláma, Adexpres.
David Velechovský, který novinky v Skliku často představuje, si tentokrát vzal na starosti jejich strhnutí a ukázal jejich výkon. Zároveň vyhlásil agentury, které s vybranými funkcemi nejvíce pracují.
„Nová relevance Skliku ve vyhledávání ze začátku října 2016 přinesla globálně vyšší CTR o 15 %.”
„DRTG běžně e-shopům přináší 40 % objednávek non-brandových kampaní.”
Nedílnou součástí každé konference je případová studie. Michaela Dobešová, konzultantka služby Sklik, společně s agenturou Sun Marketing a klientem inSPORTline ukázali, jak tato tříčlenná spolupráce může u klienta v kampaních Skliku vést ke snížení nákladů o 29,4 % a nárůst tržeb o 8 %.
Následovala pauza a prostor pro občerstvení a networking.
Do programu jsme také zařadili Davida Koláčka, manažera vzdělávání v Seznam.cz. Rozhodli jsme se tak, protože vzdělávání zaměstnanců je velký oříšek pro každou firmu. Ukázali jsme, jak to děláme u nás v Seznamu a věříme, že si z toho každý odnesl to, co pomůže s předáváním zkušeností mezi kolegy v jeho týmu.
Filip Hromek, který má na starosti RTB v Seznamu už skoro 2 roky, představil programatický nákup videa, připomněl Firstlook a zmínil novinky do budnoucna, jako je in-banner video, programmatic native a programmatic branding.
„Seznam prodává ⅓ prostoru programaticky a měsíčně nabízí 7 miliard impresí prostřednictvím RTB.”
Na závěr byl prostor pro dotazy, které byly pokládány v průběhu celé konference prostřednictvím aplikace sli.do. Týkaly se třeba připravovaných novinek, případové studie či aktuálních trendů.
Konec konference se blížil, ale neméně zajímavá část teprve začínala – after party s živou hudbou v podání Projektu D. O. R. A. a networking s účastníky.
Děkujeme všem zúčastněným. Akci hodnotíme jako vydařenou a těšíme se na další ročník. Na naší facebookové stránce se můžete podívat na kompletní fotoreport. Věříme, že se nás příště sejde ještě více.
A abychom nebyli nařčeni, že mlžíme ohledně čísel, máme pro vás i odpověď na namístě nezodpovězený dotaz. Podíl zařízení ve vyhledávání na Seznam.cz je: desktop 75 %, mobil 20 % a tablet 5 %.
Za tým Skliku Karolína Buková