Efektivita založení nových produktů na Zboží.cz

16. května 2017

Párování na Zboží.cz, resp. nespárované položky, jsou bezesporu tématem, které vyvolává velkou diskuzi. Proto je to vedle produktové databáze téma, kterému věnujeme hodně času. Ze statistik vyplývá, že jeden e-shop nám každý měsíc pošle v průměru 149 požadavků na založení nového produktu. Z toho je kladně vyřízena třetina. „Abychom dokázali vyřizovat požadavky na založení nových produktů v co nejkratší době a co nejefektivněji, má každý e-shop nastavený horní limit počtu požadavků,“ vysvětluje Milan Šmíd, manažer Zboží.cz

Jak limit funguje?

Analýza dat za poslední tři měsíce z různých hledisek (např. kolik e-shopů posílá požadavky, v jakém množství a do jaké míry jsou úspěšné) ukázala, že 8 % e-shopů, kteří na Zboží.cz inzerují, pošlou každý týden 13 500 požadavků na založení nového produktu. Z toho je třetina vyhodnocena úspěšně (29 %). „Na základě těchto údajů jsme se v této chvíli rozhodli pro každý e-shop nastavit limit 50 požadavků na týden. Každé pondělí se limit resetuje. Jak si e-shop rozloží týdenní limit je na něm,“ říká Petr Mojžíš, produktový manažer Zboží.cz a doplňuje: „Znamená to 200 požadavků na měsíc pro každý e-shop. Podle tvrdých dat se tedy novinka dotkne 3 % e-shopů. Ty zároveň vytváří více než 60 % požadavků, jejichž úspěšnost se dlouhodobě pohybuje kolem 20 %, tedy výrazně pod průměrem.“

image

Obrázek ke stažení.

Stav limitu e-shop vidí v administračním rozhraní u všech svých provozoven. 

Proč jdeme touto cestou?

Před kvantitou upřednostňujeme kvalitu. „Proto doporučujeme soustředit se na prioritní položky s perfektními daty, které se dobře prodávají. Cílem je zakládat maximum produktů, z toho důvodu budeme nový systém nadále monitorovat, vyhodnocovat a rozvíjet,“ dodává Šmíd.

Očekávaný přínos:

  • Rychlejší řešení požadavků na založení nových produktů
  • Efektivita požadavků – práce s prioritními produkty

Kontaktuje nás

Kvalita produktové databáze a počet nespárovaných produktů je důležité téma. „Ke zlepšení nám pomáhá konkrétní zpětná vazba od e-shopů. Jsme tu pro vás na již známé adrese zbozi@firma.seznam.cz

Táňa Lálová

PR Specialistka

Sdílet na sítích