13. 6.

Seznam.cz koupil 67% podíl v rádiích Expres FM a Classic Praha

Česká internetová jednička vstupuje na rádiový trh. Koupí majoritního podílu v rádiích Expres FM a Classic Praha se posouvá z internetu a terestrického vysílání i do éteru. Obě stanice, které aktuálně vysílají v Praze a Středních Čechách, zařadí do svého programu unikátní zpravodajství z redakce Seznam Zpráv a Televize Seznam. Hudebně se zaměření rádií zatím měnit nebude.

Seznam.cz do rádií vstupuje jako majoritní vlastník, když mu na základě uzavřené smlouvy připadá vlastnictví 67% podílu. 33 % si nadále ponechají původní majitelé stanic David Šimoník a Petr Stuchlík. Ve vedení obou rádií zůstává jejich dosavadní ředitel Pierre Beneš spolu s Martinou Klausovou za rádio Classic Praha a Filipem Žemličkou za Expres FM. Pierre Beneš bude nadále odpovídat za rozvoj i dramaturgickou skladbu obou stanic. „Chceme posluchačům nabídnout jejich oblíbenou hudbu doplněnou o kvalitní zpravodajství, rozhovory a informace, které jinde nenajdou. Kromě propojení zpravodajského obsahu počítáme s tím, že se v éteru mohou objevit tváře, respektive hlasy, naší zpravodajské redakce, které nyní připravují obsah pro Seznam Zprávy, Televizi Seznam, ale i novinky.cz či Stream.cz,“ vysvětluje důvody uzavření transakce Pavel Zima, místopředseda představenstva Seznam.cz.

Využití internetu k celorepublikovému pokrytí

Rádia Expres FM a Classic Praha zatím vysílají v Praze a Středních Čechách. Zástupci Seznam.cz se ale netají tím, že je jejich ambicí dostat stanice k co největšímu počtu posluchačů. „Budeme podporovat digitalizaci rádií v České republice, ale zároveň se zaměříme na vlastní cesty, konkrétně využití internetu,“ vysvětluje Pavel Zima a dodává, že k žádné další digitalizaci také vůbec nemusí dojít, a právě proto se česká internetová jednička chce spolehnout na vlastní způsob šíření rozhlasového vysílání.

V loňském roce Seznamu výrazně vzrostla popularita sekce Další články z českého internetu na domovské stránce, do níž mohou vkládat svůj obsah i jiné mediální domy. „Na stejném principu, na jakém nyní funguje tzv. feed, bychom chtěli spustit i video portál a postupně do něj začleňovat také audio obsah, například v podobě podcastů,“ přibližuje další plány Pavel Zima.

Obchodním partnerům nabídne Seznam.cz v brzké době reklamní balíčky, které budou obsahovat reklamní plochy jak na internetu, tak v televizi či právě v rádiu.

O akce pod hlavičkou obou rádií lidé nepřijdou

Rádia budou nadále pokračovat v realizaci eventů a koncertů, které dosud pořádaly. Konkrétně se jedná například o koncerty Pocta českým filmům a pohádkám či oblíbený sborový happening Sborovna. „Za poslední čtyři roky jsme obě rádia výrazně posunuli a díky všem aktivitám zvýšili povědomí o obou značkách. Na těchto pevných základech budeme chtít nyní stavět i s novým partnerem. Věřím, že integrací kvalitního a objektivního zpravodajství do obou rádií vyslyšíme poptávku našich posluchačů,“ říká Pierre Beneš, ředitel rádií Expres FM a Classic Praha, a dodává: „Zásadní změnou bude pro obě rádia právě zpravodajství, čemuž se přizpůsobí i programové změny. Nechceme však posluchače připravit o jejich oblíbené pořady a moderátory. Věřím, že se Seznamem vytvoříme dvě stanice, které na českém rádiovém poli chybí.“

Samostatnou kapitolou je pak i ocenění Classic Prague Awards, které má za sebou úspěšné dva ročníky a vystupuje samostatně pod hlavičkou společnosti Voice of Prague. „Classic Prague Awards získalo během dvou let velkou prestiž, proto jsme velmi rádi, že jsme pro předávání cen klasické hudby získali skvělého partnera. Aktuálně již pracujeme na přípravě třetího ročníku, v roli ředitele cen nadále zůstává Dr. Jiří Besser,“ uzavírá Beneš.

***

O stanicích:

Expres FM je pražské metropolitní rádio se zaměřením na současnou kvalitní hudbu. Jeho poslechovost byla loni 25 tisíc lidí denně, což představuje podíl téměř tři procenta. Classic Praha hraje klasickou a filmovou hudbu doplněnou o pořady s hudbou jazzovou, swingovou a muzikálovou.

Kontakt pro média pro dotazy související s rádii Expres FM a Classic Praha:

Jana Suja: jana.suja@voiceofprague.cz, 734 579 793

Aneta Kapuciánová

Manažer PR a interní komunikace