Seznam.cz odstartoval spolupráci s kreativními agenturami

Eva Libichová 17. července 2018

Ve čtvrtek 28. 6. 2018 se v kině Atlas konala konference Seznamu zaměřená poprvé na kreativní agentury. Zařadili jsme to nejlepší z obsahu, rich médií, mobilu, programmaticu a pozvali jsme hosty z kreativních i mediálních agentur.

Komunikace. Právě ta byla ústředním tématem prvního ročníku konference Seznam.cz pro kreativky. Seznam.cz, dnes už media house, si zvykl komunikovat právě a primárně s mediálními agenturami či klienty a přiznejme si, už ne tak často s kreativními agenturami, kde se tvoří a kreuje hlavní komunikační linka kampaní našich klientů. I to je jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli uspořádat první ročník tohoto eventu s jasným a upřímným sdělením – Naučme se komunikovat. Jak my, co by Seznam.cz směrem k agenturám, tak agentury mezi sebou. Důvod je jednoduchý – vzájemně se propojovat a obohacovat v nápadech, které dokáží přinést ještě lepší exekuci v kampaních našich klientů,” vysvětluje Pavol Lukáč, manažer konzultačního oddělení, který přišel s myšlenkou potkat se s kreativními agenturami.

Všichni, kteří do přípravy marketingové kampaně dříve či později vstoupí, by měli komunikovat a tedy spolupracovat hned na začátku. Od myšlenky přes realizaci kreativ, jejich tvorbu pro různé mediatypy až po mediaplán a vyhodnocení. Tuto myšlenku podpořil také Adam Kolinger z agentury Wavemaker. Když vytvoříte 30 bannerů a k tomu 10 různých videí a nemyslíte přitom na media planning propálí se rozpočet už při tvorbě. Podpořit pak můžete kvalitně jen zlomek z toho co jste nechali vytvořit.”

Spolupráce se promítla také do vtipně vedené přednášky Petera Mižíka a Petra Michalky ze Zaraguzy. Slovní souboj kreativce Michalky a stratéga Mižíka skončil smířlivým uvědoměním si nutnosti spolupráce a komunikace. Data nejsou spasitel, odpoví primárně na to, jaká kreativa, jak funguje. Bez kreativity a dobré kreativy však nikdy nejsou dobrá data.

Další z témat, které publikum ocenilo, byly možnosti obsahové spolupráce. Podrobně je na konferenci představila Anna Davídková, konzultantka videa v Seznam.cz. Řeč byla o běžném product placementu, jaký můžete vidět například v pořadu Blaník se značkou Red-bull, ale také o komplexní obsahové spolupráci, která se chystá například s novým seriálem Hasičárna Telecí. Nové seriály Stream.cz představil Daniel Strejc, Šéfproducent Stream.cz. Výčet novinek zpracoval Mediář.cz můžete si přečíst zde.

Účast na konferenci byla nad očekávání pořadatele – sešlo se bez mála 160 kreativců. Když jeden z největších media housů pozve na svou akci lidi z reklamních agentur, tak víte, že se něco děje. A nemýlil jsem se. Seznam.cz začíná brát kreativce za své partnery, protože tak lze vytvářet kreativní ale zejména efektivní kampaně pro klienty,” říká Honza Marcinek, seniorní copywriter z Y&R Prague.

Konferenci uzavřel Janek Rubeš, reportér Seznam zpráv, který dlouhodobě zlepšuje image Prahy, která se turistům zatím neprezentuje v tom nejlepším světle.

Jste kreativní agentura a chcete s námi spolupracovat? Kontaktujte nás Pavol.Lukac@firma.seznam.cz

Sdílet na sítích