Případová studie: Jak si pomocí realitního softwaru doměřovat efektivitu inzerce na různých inzertních serverech a co přináší inzerce na Sreality.cz

6. prosince 2018

V oblasti realitní online inzerce fungují realitní softwary, díky nimž je možné exportovat inzeráty na různé inzertní realitní servery, pracovat s nabídkami a poptávkami a třeba i doměřovat efektivitu inzerce. Sreality se této problematice v poslední době věnují a díky tomu získaly konkrétní výsledky měření u konkrétní RK jako modelový a vypovídající příklad.

Tato případová studie vznikla ve spolupráci se společností Ponte reality, s.r.o. a společností Realman, s.r.o., kterým tímto děkujeme za součinnost a poskytnutí dat.

Představení společnosti

Společnost Ponte reality je ryze česká realitní kancelář, která se zabývá zprostředkováním prodeje i pronájmu nemovitostí hlavně v Praze a středních Čechách. Má přibližně 10 makléřů, na trhu je od roku 2010 a kromě realit působí i v oblasti developmentu. Ke standardní realitní činnosti nabízí Ponte reality svým klientům i pomoc s exekucemi a rychlým výkupem nemovitostí a stejně tak kompletní portfolio služeb spojených s realitami – tedy hypoteční a daňové poradenství, právní služby, odhady nemovitostí atd.

Společnost Ponte reality využívá software od společnosti Realman, díky němuž je schopná s velkou přesností doměřit efektivitu inzerce nemovitostí u používaných inzertních realitních serverů. Doměřovat je možné reálné zájemce o nemovitosti, kteří se ozvali díky konkrétním serverům, proběhlé prohlídky, náklady na servery, ale i finální zisky z uzavřených zakázek. Výsledky svého měření poskytla společnost Ponte reality Seznamu pro účely této případové studie.

Seznam.cz dlouhodobě spolupracuje se společností Realman a využívá jejich softwarové řešení. Díky tomu má Sreality.cz realitní software stejně pokročilé funkce.

Společnosti Seznam.cz byla poskytnuta data a výsledky měření za období červen–říjen 2018, díky kterým Sreality zjistily, že inzerce v rámci jejich nabídky byla pro Ponte reality nejefektivnější. Jde o reálné vyhodnocení efektivity inzerce na jednotlivých serverech u nemovitostí inzerovaných kanceláří Ponte reality.

Náklady za jednotlivé servery jsou doplněny dle skutečně fakturovaných částek za celé období za konkrétní servery.

Zájemci se do softwaru k jednotlivým inzertním serverům zapisují dvojím způsobem:

  1. Automaticky dle toho, z jakého serveru přišla e-mailová poptávka po bližších informacích ke konkrétní nemovitosti. Tuto funkci podporuje několik inzertních serverů (více než 60 % záznamů v této případové studii).
  2. Ručně – zajišťuje asistentka, která přijímá všechny hovory z inzerce a která se dotazuje klientů na ID zakázky a podle toho určuje, kde klient zakázku našel. Nebo se přímo ptá na inzertní server, který zájemce navštívil (méně než 40 % záznamů v této případové studii).

Výsledky nemusí být úplně stoprocentní, protože do procesu vstupuje v určitém měřítku ruční zadávání. Ale vzhledem k tomu, že je v zájmu samotné společnosti Ponte reality získat co nejpřesnější data, má pravidla pro zapisování informací do softwaru interně nastavena tak, aby byla minimalizována chybovost.

Zdroj dat: Poskytovatel realitního softwaru Realman, s.r.o. a společnost Ponte reality, s.r.o.

Vysvětlivky k tabulce

Celkově nabídek v inzerci – ukazuje celkový počet nemovitostí, které za daných 5 měsíců Ponte reality na serverech inzerovaly

Poptávky – to jsou všechny příchozí poptávky do Ponte realit z těchto inzertních serverů; jsou zde tedy jak poptávky zadané automaticky z formulářů na inzertních serverech (cca 60 % poptávek v této studii), tak poptávky zadané ručně díky příchozím hovorům (cca 40 % poptávek v této studii)

Prohlídky – jde o reálné prohlídky, které proběhly s konkrétními zájemci Náklady na inzerci – skutečně fakturované částky za dané období a konkrétní inzertní servery Zobrazení inzerátů – počet zobrazení detailu inzerátů Cena za zobrazení inzerátu – náklady na inzerci dělené počtem zobrazení Cena za poptávku – náklady na inzerci dělené došlými poptávkami Rezervace – počet skutečně uzavřených smluv na rezervaci konkrétních nemovitostí

Realizace – nálně podepsané kupní nebo nájemní smlouvy, jde o data do konce února, další obchody se budou tedy ještě postupně uzavírat

Vaše dotazy rádi zodpovíme na info@sreality.cz. Celou případovou studii si můžete stáhnout ve formě PDF.

Tým Sreality.cz

Sdílet na sítích