Nastavení způsobu střídání inzerátů může působit jako zdánlivě nedůležitá věc, proto mu velká část uživatelů nevěnuje pozornost. Která možnost dosahuje nejlepších výsledků?
Dle statistik využití jednotlivých střídání inzerátů vyplývá, že většina uživatelů ponechává výchozí nastavení upřednostňující reklamy s nejvyšším CTR, případně nastavuje střídání rovnoměrné. Toto nastavení však vyžaduje, abyste reklamy sledovali a pozastavovali ty, které dosahují nižšího výkonu. Ruku na srdce – věnujete se pravidelně analýze výkonu rovnoměrně střídaných reklam?
Podívali jsme se na to, jaký výkon má střídání inzerátů dle CPA, kdy jsou preferovány inzeráty s nižší cenou za získání jedné konverze (CPA). Rozdíl v počtu zobrazení inzerátů z jedné sestavy opět ovlivňuje počet naměřených statistických dat a výše konverzního poměru jednotlivých inzerátů.
Výše uvedená procenta zobrazují procentuální rozdíl v porovnání s průměrem všech kampaní, které měří konverze a inzerují v příslušné síti. Z vyhodnocení byly vyloučeny kampaně s výrazně nadprůměrným konverzním poměrem, kde nebyly jako konverze měřeny běžné nákupy. Výsledek tak není ovlivněn kampaněmi se softkonverzemi a konverzním poměrem v řádu desítek procent.
Pokud nemáte dostatek času na analyzování výkonu inzerátů ve všech sestavách, doporučujeme nastavit střídání dle CPA. Ušetřený čas pak můžete věnovat třeba vymýšlení nových reklamních textů.
Nezapomeňte měřit konverze, aby systém upřednostňoval správný inzerát při výdeji.
Příště se společně podíváme na vyhodnocení kampaní se střídáním inzerátů dle PNO.
Za celý tým Skliku Petr Novák