31. 10.

Branding – ten pravý formát, pokud chcete být opravdu vidět

Loňské léto jsme do vašich účtů přinesli nepřehlédnutelný formát branding. Pojďme si připomenout jeho výhody a jak jej nastavit, aby doručil nejlepší výkon

Branding je svou podstatou velký banner, který obklopuje obsah webových stránek. Díky svým rozměrům 2000×1400 px je největší a tím i nejnápadnějším ze všech rozměrů, které Sklik nabízí. Můžete jej kombinovat se všemi obsahovými cíleními, a sice se Zájmy, Zájmy o koupi, Umístění, Klíčovými slovy a Retargetingem. Detailnější popis brandingu najdete v článku.

Kde se s brandingem mohu setkat

Kontinuálně rozšiřujeme počet webových stránek, kde se branding může zobrazovat. Kromě exkluzivních webů Seznamu jako Novinky.cz, ProŽeny.cz, Kupi.cz, Počasí.cz atd. se můžete s brandingem setkat i v partnerské síti, která čítá více než 50 dalších webových stránek, které tento formát podporují.

Zajímají vás weby, kde se branding zobrazuje? Připravili jsme pro vás jejich soupis.

Pro jaké cíle je branding vhodný

  • Potřebujete zvýšit povědomí o značce
  • Chcete podpořit prodej produktů/služeb (hlavně nově uváděných na trh)
  • Realizujete velkou kampaň, kterou nemá nikdo přehlédnout

Optimalizační tipy

1. Ceny brandingu vydávaného skrze Sklik se mohou v čase měnit, a to hlavně v závislosti na sezóně. Doporučujeme nastavit CPT od 180 Kč výše, aby se vaše kampaně nepřestaly zobrazovat. Pro odhadování výchozí CPT můžete využívat ceník internetové reklamy na Seznam.cz, kdy se cena Sklik brandingu pohybuje na 50 % ceníkové ceny pro server Novinky.cz vztaženou k sezonalitě a behaviorálnímu cílení.

2. Zpřesněte cílení pomocí zájmů vaší cílové skupiny, nebo konkrétních kategorií stránky, kde se vaše cílová skupina pohybuje – např. Novinky.cz/cestovani.

3. Omezte počet zobrazení reklamy jednomu uživateli. Nejvyššího CTR jsme dosáhli s nastavením frekvence do 3 zobrazení jednomu uživateli za den.

4. Mějte dostatečný denní rozpočet kampaně, abyste oslovili co nejvíce potenciálních zákazníků. Pro kampaně s brandingem doporučujeme mít rozpočet alespoň 500 Kč/den.

5. Vyzkoušejte branding i jako výkonový kanál s retargetingovým cílením.

6. Pokud se vám inzerce nezobrazuje po celý den z důvodu nízkého rozpočtu a nemůžete ho navýšit, omezte zobrazování reklamy pomocí časového plánování v době, kdy máte vypozorováno, že vaši zákazníci reagují na reklamu nejméně, např. od půlnoci do 6 hodin ráno apod.

Chcete vyzkoušet Sklik branding, ale nemáte možnost si vyrobit grafiku? Máme pro vás řešení. Stačí se obrátit na svého obchodního zástupce a poptat výrobu u našich grafiků.

Za celý tým Skliku Petr Novák