23. 7.

Branding – mocný nástroj na posílení značky nově i v Skliku

Sklik začínal v roce 2006 jako reklamní systém, který oslovoval primárně uživatele hledávající vaše produkty. Za uplynulá léta se toho naučil daleko více. Dodnes je však vnímán především jako výkonnostní platforma. Teď jej posouváme mezi komplexní nástroje vhodné pro oslovení zákazníků ve všech fázích nákupního procesu – kromě běžných bannerů můžete v Skliku ode dneška využívat i vysoce vizibilní formát Branding.

Banner typu Branding jako uživatelé internetu již znáte. Je to grafický formát obklopující obsah na zavedených obsahových webech. Když při čtení skrolujete dolů, grafika banneru na stranách zůstává. S ohledem na vysokou vizibilitu je obzvláště vhodný pro fáze See a Think z frameworku STDC, do kterých zapadá právě cílení na zájmy uživatelů. Nebo i retargeting u fáze Do a Care.

Fyzicky se jedná o běžný statický obrázek jako běžné bannery, avšak v tomto případě o rozměrech 2000×1400 px.

Jak si Branding připravit

Na rozdíl od běžných rozměrů bannerů, které se zobrazují jednoduše celé, je třeba, aby se grafik při výrobě Brandingu držel pravidel viditelných zón, jejichž přesné rozložení najde na naší maketě. Na stránce najdete i celou specifikaci brandingu pro Sklik.

Vzhledem k velkému rozměru Brandingu je maximální datová velikost obrázku 500 kB.

Jak Branding v Skliku zadáte

Nový typ reklamy můžete zadat v kampaních typu obsahová.

Dále pak postupujte stejně jako při zadávání nového banneru.

Platební model nákupu Brandingu

Pro nákup brandového formátu Branding doporučujeme nákup výhradně s nastavením kampaně s platbou za tisíc zobrazení (CPT). Důvodem je, že formát se při CPC modelu nebude pravděpodobně zobrazovat, protože nedosáhne minimální nutné ceny za tisíc zobrazení.

Dostupný počet impresí závisí na množství aktuálně běžících reklam ve formátu Branding v garantovaných kampaních  nebo privátních RTB dealech (koupených přes obchodního zástupce Seznamu). I tak však vyšší cena za tisíc zobrazení zvyšuje pravděpodobnost, že bude reklama vydána. Doporučené CPT je od 110 Kč výš.

Připomínáme, že na rozdíl od platby za proklik funguje platba za tisíc zobrazení v Skliku modelem first price, tedy vždy zaplatíte přesně částku, kterou jste nastavili. Více v nápovědě Skliku.

Kde se Branding zobrazuje

Ode dnešního dne se zobrazuje na nejnavštěvovanějším zpravodajském webu českého internetu – Novinky.cz. S ním zásáhnete 55 % české internetové populace. Dále jej budeme zobrazovat na webech Echo24.cz či ČeskéNoviny.cz. V průběhu následujících týdnů postupně budou přibývat další weby přímo od Seznamu – Seznamzpravy.cz, Proženy.cz a Kupi.cz – stejně jako další weby z partnerské sítě.


Jak z Brandingu získat maximum

Doporučujeme využít cílení na zájmy uživatelů, díky kterému oslovíte relevantní publikum svých potenciálních zákazníků. Branding je možné, stejně jako ostatní typy formátů, kombinovat se všemi dostupnými typy cílení (pohlaví, zájmy o koupi, umístění či témata).

V případě, že je kampaň limitovaná v zobrazeních denním rozpočtem, doporučujeme zpřesnit cílení např. pomocí zájmů, které má vaše cílová skupina, nebo zacílit např. na konkrétní sekci (umístění např. novinky.cz/automoto). Taková cílená reklama vám přinese lepší výsledky než plošná kampaň, která je jen omezená denním rozpočtem.

V případě kombinace více typů užších cílení (např. sekce novinky.cz/automoto a uživatelé se zájmem o fotbal) může dojít ke znatelnému omezení potenciálních zobrazení.

Pro Branding je možné využít také retargeting stávajících návštěvníků vašeho webu. Pokud například uvádíte nový produkt na trh, můžete pomocí Brandingu cíleného na uživatele, kteří váš web navštívili během posledních šesti měsíců, dát vědět formátem, který rozhodně nepřehlédnou.

V případě retargetingového cílení na vysoce relevantní seznam s menším množstvím uživatelů se nebojte CPT navýšit až o 50 %, abyste měli jistotu, že oslovíte maximum uživatelů z tohoto publika.

Za celý tým Skliku David Velechovský, Jakub Novotný, Lukáš Thér, Zdeněk Líbal