Jak se vyhledává na Seznamu

Až 4,5 milionu uživatelů využívá naše vyhledávání a 1,3 milionu aktivních uživatelů brouzdá po internetu přes prohlížeč od Seznamu. Seznam vyhledávání je výjimečné nejen v kontextu České republiky, ale i celosvětově. Neustále na něm pracujeme, abychom zlepšili uživatelskou zkušenost těm, co vyhledávají i inzerentům Skliku.

Věděli jste, že se každým rokem zvyšuje podíl návštěvnosti z mobilních telefonů? Aktuálně tvoří návštěvnost z mobilních zařízení asi 25–30 %. Nárůstu tohoto trendu pomáhá hlavně zvyšování obliby prohlížeče od Seznamu, který třeba jen na Androidu aktuálně používá 1 milion uživatelů měsíčně.

Vzrůstá i podíl nákupních dotazů a produktové inzerce. Produktový dotaz položí alespoň jednou za měsíc až 90 % registrovaných uživatelů a produktové inzeráty, které jsme v minulých měsících zlepšili, získaly o 20 % vyšší výkon ve vyhledávací síti Skliku.

I díky zlepšené relevanci Skliku vzrostl počet prokliků na reklamy ve vyhledávání meziročně o 1,9 %.

Další zajímavosti najdete v naši infografice.

Stáhnout infografiku v PDF

Ohledně vyhledávání na Seznamu panují různé mýty a předsudky. Např. že výsledky vyhledávání jsou koupené, nebo že vyhledávání na Seznamu skoro nikdo nepoužívá. O tom, jak to ve skutečnosti je, mluvil na každoroční konferenci Sklik expert fórum ředitel divize Vyhledávání Tomáš Pergler.

Zlepšuje se relevance organických výsledků a do výsledků vyhledávání se přidávají i další užitečné informace, např. chytré karty, upoutávky. I díky tomu se trend poklesu vyhledávání postupně snižuje a aktuální tržní podíl na celkovém vyhledávání tvoří odhadem 25 %. Přitom jen jenom v 5 dalších zemích na světě má Google Search významnou konkurenci. Z toho jenom český trh je ten, kde se používá latinka (další země jsou Čína, Rusko, Jižní Korea, Tchaj-wan a Japonsko).

Kdo na Seznamu vyhledává? A jaká je budoucnost vyhledávání? Podívejte se na celou přednášku:

Sdílet na sítích