22. 6.

Mobil je trend, který přišel, aby zůstal

Více než polovina všech návštěv na webech Seznamzpravy.cz, Novinky.cz a Garáž.cz přichází v současné době z mobilních zařízení. Proto také význam mobilní reklamy v posledním roce stále roste a tento trend rozhodně nehodlá opustit. Seznam.cz pro své klienty připravil k tomuto tématu přehlednou infografiku s exkluzivními informacemi.

Téměř každá druhá vydaná imprese je vydaná na mobilu

Z interních dat jednoznačně vyplývá, že počet dotazů z mobilu v Seznam.cz Vyhledávání má stoupající tendenci. Za poslední 4 roky stoupl počet impresí vydaných na mobilu na dvojnásobek. U komerčních dotazů jsme letos v dubnu zaznamenali mezi nejvíce hledanými kategoriemi na mobilu elektroniku, hobby markety a letáky obchodních řetězců. Postupný nárůst impresí lze pozorovat i v obsahové síti Skliku. Aktuálně je až 44 % všech impresí zhlédnutých právě na mobilu. Důležitý je však zvyšující se počet uskutečněných konverzí. Ve srovnání s loňským rokem je to 71 %.

*hledání v impresích

Nakupování přes mobil je stále častější

V roce 2019 v České republice nakoupilo až 55 % lidí prostřednictvím chytrých telefonů. Přitom o 4 roky dříve to bylo téměř o polovinu méně. Z mobilního výzkumu, který Seznam loni provedl, vyplynulo, že zákazníky může odradit například horší ovládání webové stránky z mobilu (53 % respondentů) nebo strach z přehlédnutí chyby při vyplňování kontaktních údajů (32 % respondentů). Cesta k novým zákazníkům proto vede přes zjednodušené formuláře a menší počet kroků v nákupním košíku.

Podíl nákupních dotazů v Seznam.cz Vyhledávání tvoří až 20 % a mezi nejčastěji kupovanými produkty přes mobilní zařízení patří jízdenky, poukázky a oblečení.

Další zajímavá data a informace najdete v naší exkluzivní infografice.

Veronika Fišerová

Junior brand manager