3. 7.

Seznam.cz studentská kampaň 2020 má svého vítěze

Získat při studiu na univerzitě praxi, kterou se nebudete stydět napsat do svého životopisu, a která vám pomůže najít nakonec i skvělou práci, to je pro hodně studentů velké lákadlo. A pokud vám k tomu řeknou, že celá tato praxe je součástí jednoho z vašich předmětů na vysoké škole, tak už hledáte, kde se můžete přihlásit. Tak jsem to alespoň před pár lety viděl na ČZU já. A jsem rád, že jsem se tehdy přihlásil, získal praxi, a nakonec vlastně i tu práci. A co mě těší ještě víc, že Seznam.cz podporuje a organizuje tuto soutěž pro studenty pravidelně každý rok.

Letošního ročníku se zúčastnilo přes 80 studentů z celkem 4 škol z celé ČR. Studenti se rozdělili do týmů a vybrali si klienta, pro kterého vytvoří kampaně v našem reklamním systému Sklik. Všem soutěžícím jsme poskytli finance na vytvoření kampaní. V rámci pravidelných workshopů se studenti od odborníků ze Seznamu dozvěděli vše o Skliku a vše si vyzkoušeli na vlastní kůži. Jako výhru si mohl výherce vybrat stáž v Seznamu nebo konzultace pro svůj vlastní podnikatelský záměr.

Celkem o výhru mezi sebou soutěžilo 25 týmů. Vítězný tým musel být nejlepší nejen v tom, jak zvládl nastavit kampaně, zpracovat a odevzdat reporty, ale také si své několika měsíční snažení musel obhájit před porotou spolu s dalšími finalisty.

Letošní ročník vyhrál tým ve složení: Mychajlo Chlebov, Daniel Zlámal a Filip Balaš s klientem Dogpoint, který se stará o opuštěné a týrané pejsky. Výhercům moc gratuluji a vzhledem k tomu, že mi kluci sdělili, že klient chce v inzerci v Skliku pokračovat, tak mám velkou radost (a stejně to prý vidí i náš seznamácký pes Krasty), že to celé přinese hodně pejskům šťastný nový domov.

Finalisté o studentské kampani

Mychajlo Chlebov

finalista Seznam.cz studentské kampaně – ČZU

Studentská kampaň od Seznam.cz mi toho nabídla opravdu mnoho. Mohl jsem si zkusit vytváření reálné kampaně s reálným klientem. Takové praktické zkušenosti se v jiných předmětech získávají těžko. V rámci toho se náš tým potýkal s řadou překážek, které když jsme vyřešili, pokaždé nás posunuli o kus dál. A přesně tento proces mě na tom hodně bavil. Museli jsem si poradit s řadou individuálních problémů a tím, že jsme na to byli tři, se nám to vždycky podařilo. Týmová spolupráce byla tedy dalším velkým přínosem. Měl jsme také radost, že jsem mohl podpořit útulek pro psy, jelikož psy mám rád a problematika opuštěných a týraných psů mě vždycky zatěžovala. Právě pocit, že jsem se celý semestr věnoval něčemu, co na konci mělo reálné výsledky a někomu to mohlo alespoň trochu pomoci, mě na tom těší ze všeho nejvíc.

Tereza Jakschová

finalistka Seznam.cz studentské kampaně – ČZU

Ačkoli se soutěž Seznam.cz Studentská kampaň tvářila jako práce navíc ke školním povinnostem, rozhodně nelituji, že jsme se do kampaně zapojili. Ke klasické školní marketingové teorii jsme mohli nahlédnout, jak to vypadá v praxi a jak to vlastně doopravdy funguje. Byla to fajn zkušenost, a hlavně jsme se naučili sami spravovat kampaně, uvědomit si, jak to funguje z druhé strany a jaké jsou vůbec možnosti reklam. Naše lektorky nám tak daly ucelený pohled na věc a naučily nás základy, které si myslím budou hodit jak v životě, tak k prohlubování dalších vlastních znalostí. Celá soutěž a její koncept mě bavil a rozhodně bych se přihlásila znova.

Klára Persánová

finalistka Seznam.cz studentské kampaně – VŠE

V letošním roce jsme se zúčastnily studentské kampaně Seznam.cz. Předtím jsme s marketingem neměly žádné praktické zkušenosti, proto jsme se toho poměrně obávaly. Tento projekt nám umožnil dostat se do zákulisí Skliku, kde jsme se například dozvěděly, na jakém principu marketing funguje a jak se taková reklama vůbec tvoří. Z vlastní zkušenosti můžeme říct, že vytvoření dobré reklamy není vůbec snadné. Nicméně nám lektoři poskytli mnoho cenných informací, se kterými se nám marketing firmy relativně vydařil. Celý projekt hodnotíme kladně, jelikož jsme měly příležitost si v praxi vyzkoušet, jak to celé funguje. Velkým benefitem jsou získané zkušenosti, které nám přináší další pracovní možnosti, ačkoliv jsme studentky cestovního ruchu.

Na závěr bych chtěl moc poděkovat všem školám, studentům, lektorům a organizátorům, za letošní účast v Seznam.cz studentské kampani. Už teď se těším na ročník příští.

Za organizační tým Seznam.cz studentské kampaně 2020

Jakub Loula