Na jaře jsme pro našeho klienta, firmu s.Oliver, spravovali RTB kampaň. Je to dobrá ukázka nové cesty, která vede k vysoké vizibilitě i při nízkém CPM (ceně za tisíc zobrazení).
Objednávka, kterou pro svého klienta s.Oliver u Seznamu provedla agentura Dark Side, zahrnovala mimo jiného nákup bannerových ploch v RTB. Pro tuto část jsme se rozhodli využít aktuální možnost pořizovat prémiový prostor za velmi výhodné ceny prostřednictvím otevřené aukce.
Cílem kampaně bylo propagovat brand. U takových kampaní, ale nejen u nich, považujeme vedle zásahu za klíčové kritérium úspěchu vysokou vizibilitu. K jejímu dosažení nám dobře posloužilo DSP Xandr, které umožňuje omezit výdej reklamy pouze na pozice, o kterých nákupní platforma dostala informaci, že splňují určité procento vizibility dle IAB standardu.
Průměrná hodnota vizibility se nám tak vyšplhala na 76,29 % a díky vhodně zvolenému poměru mezi otevřenou aukcí (v rámci Seznam inventory) a našimi privátními dealy jsme zároveň docílili výsledného CPM ve výši 31,19 Kč. V samotné otevřené aukci jsme vlastní inzertní prostor nakupovali dokonce za CPM ve výši 15,96 Kč.
Kompletní výsledky kampaně si můžete prohlédnout v přehledném dokumentu:
Případová studie s.Oliver
Pokud vás tato kampaň a její vysledky inspirovaly a máte zájem o realizaci podobné ve správě Seznam RTB, případně o další informace, kontaktujte nás na rtb@firma.seznam.cz.
Za tým RTB Jakub Skřivan