Nejčastější chyby v kreativě brandingu. Neděláte je také?

21. října 2020

Využíváte branding nebo o něm zatím uvažujete? Aby byl efekt reklamy co nejvyšší, je zapotřebí, aby kreativa přesně odpovídala požadavkům, které Sklik vyžaduje.

Co je branding

Branding je zcela jistě nejnápadnější reklamní formát, se kterým se můžete v Skliku setkat. Jedná se o banner, který obtéká obsah nejnavštěvovanějších webových stránek českého internetu. Díky tomu máte jistotu, že vaše cílová skupina reklamní sdělení nepřehlédne.

Jak by měla kreativa vypadat

Banner pro Sklik branding má rozměr 2000 ×1400 px, který může mít maximální datovou velikost 500 kB.

Mezi další požadavky na vzhled patří:

  1. Kreativa nesmí být transparentní.
  2. Grafika musí vyplňovat celý prostor kreativy 2560×1440 px, včetně prostoru, který bude překrytý stránkou. Pokud potřebujete překrytý prostor vyplnit barvou (typicky bílá nebo černá), je nezbytné dodržet minimální ochrannou vzdálenost 100 px od okraje stránky směrem dovnitř (viz ukázka).
  3. Hlavní sdělení musí být umístěno nahoře v prostoru 1366×720 px (viz maketa). Do prostoru mimo hlavní sdělení nesmí zasahovat žádné texty a logotypy (fotografie jako pozadí je povolena).
  4. Text v kreativě nesmí zabírat více než 1/2 z celkové viditelné plochy.

Nejčastější chyby

  • Reklamní sdělení zasahuje za viditelný prostor, viz maketa výše

Pokud váš grafik nedodrží viditelnou zónu, kreativa bude zablokována a nezačne se zobrazovat. Řešením je nahrání nové kreativy, která respektuje toto pravidlo.

  • Není dodržena ochranná vzdálenost 100 px od okraje stránky

V takovém případě se pravděpodobně začne reklama zobrazovat, ale nejspíše i s kazem na kráse. Všechny webové stránky podporující zobrazení brandingu mohou mít rozdílné rozměry, proto se může stát, že bude zpoza stránky vyčnívat bílé pozadí, které bude kazit dojem. Ochranná vzdálenost s těmito rozdíly počítá a zabezpečí korektní zobrazení reklamy.

Za celý tým Skliku Petr Novák

Sdílet na sítích