Vánoční sezóna pomalu nabírá na obrátkách, proto je nejvyšší čas zaujmout potenciální zákazníky svou nabídkou. Se stávajícími návštěvníky můžete pracovat prostřednictvím retargetingu, ale jejich množství je omezené. Jak získat nové? Je to jednoduché, vyzkoušejte dynamický banner.
O dynamickém banneru
Dynamický banner je reklamní formát, který svou podobou připomíná dobře známý dynamický retargeting. Je tu ovšem zásadní rozdíl ve fungování – je předurčen pro akvizici nových zákazníků, nikoli jako v případě retargetingu, pro zpětné připomínání.
Díky dynamickému banneru zobrazíte cílové skupině svou aktuální nabídku s aktuální cenou. Zároveň je nespornou výhodou, že ho můžete přesně zacílit na skupinu lidí, na kterou potřebujete, a to díky cílení na zájmy o koupi, zájmy, témata, umístění a klíčová slova. A navíc si sami zvolíte, jaké nabídky nebo skupiny nabídek jim zobrazíte.
Další výhody
Kromě fungování formátu jako takového patří mezi nesporné přínosy možnost customizace reklamní šablony. Ta umožňuje:
- Zvolit vlastní barvu – reklamu si nastylizujete tak, aby byla konzistentní s barvami vašeho webu
- Možnost volby fontu
- Zobrazit slevy přímo v reklamní šabloně
- Přidat doplňující popisky u každé nabídky – např. sleva, novinka, bestseller…
Dynamický banner doporučujeme využívat spolu s dynamickým retargetingem.Tím že přivádíte na svůj web dosud neznámé potenciální zákazníky, naplníte své retargetingové seznamy relevantními uživateli. Ty si pak převezme výkonově zaměřený dynamický retargeting a pomůže k dokončení konverze uživatele.
Jak nastavit dynamický banner
Pokud již využíváte dynamický retargeting, máte téměř vše připravené. V rozhraní Skliku zbývá vytvořit reklamní šablonu, kterou posléze spárujete s nově vytvořenou sestavou v kampani dynamického banneru. Následně zvolíte cílení a produktovou skupinu a máte hotovo.
Toho, kdo se na produktové kampaně teprve chystá, čeká o pár kliků více. Bližší informace najdete v Sklik nápovědě.
Jak vyhodnocovat dynamický banner
Mějte na paměti, že se jedná o akviziční formát. Proto je nutné sledovat statistiky Sklik účtu jako celku, nikoli hledat konverze u kampaně dynamického banneru.
Spolehlivější vyčíslení přínosu kampaně můžete získat v nástroji Google Analytics v sekci asistované konverze, kde si zvolíte za primární dimenzi Kampaň (Primární dimenze → Další → Akvizice → Kampaň) a podle názvu kampaně si lehce dohledáte v jakém množství dokončených nákupů hrál dynamický banner svou roli.
Podívejte se, jak inzerent Zahradnictví Kruh díky dynamickému banneru snížil PNO o 57 % u své kampaně dynamického retargetingu.
Jak to dělají velcí inzerenti Skliku
Podívali jsme se, jak dynamický banner využívají ti nejlepší. TOP 20 největších inzerentů Skliku s dynamickým bannerem si uvědomují důležitost a sílu akvizičních kampaní, proto průměrně investují do tohoto typu kampaně 35 % rozpočtu svého účtu.
Obliba dynamického banneru roste, což prokazuje vývoj investic inzerentů v čase od jeho uvedení na trh.
Pohled na globální čísla Skliku
Úspěch novinky potvrzuje i meziroční srovnání investic do dynamického banneru v rámci celého reklamního systému Sklik.
Dále jsme porovnali investice do dynamického banneru v září 2020 s loňským listopadem. Investice letos v září, tedy ještě před začátkem sezóny, jsou o 71 % vyšší než v loňském listopadu. Tedy měsíci považovaný každý rok za vrchol e-commerce sezóny.
Za celý tým Skliku Petr Novák