Tradiční podzimní konference pro PPC specialisty zaměřená na výkonnostní marketing a novinky v Sklik.cz letos proběhla v netradičních podmínkách, a to online. Ale Seznam by nebyl technologická firma, kdyby se s tím nedokázal elegantně vypořádat. Hosté se mohli konference zúčastnit odkudkoli, a to doslova. Stačilo jen dobré internetové připojení a pohodlné sezení. Moderátor Pavel Cyprich z TV Seznam pak všechny online účastníky provedl sedmi příspěvky prezentujících ze svého studia. Mezi tématy prezentací nechyběly tipy jak na brandové kampaně v Skliku, nebo informace o tom, jak Seznam Prohlížeč může inzerentům pomoct s cílením na uživatele.
Prvním řečníkem na pomyslném pódiu byl Lukáš Thér, který v Seznamu působí jako Product manager. Společně s ním posluchači nahlédli pod pokličku výdeje reklamy v obsahové síti. Konkrétně na vliv predikce CTR a popularitu inzerce při výběru vhodné reklamy.
Co ovlivňuje efektivitu brandových kampaní? Tuhle otázku se ve svém příspěvku pokusil zodpovědět Jaroslav Slavičínský. Vysvětlil, že není imprese jako imprese a že kampaně často nejsou vyhodnocovány správně. Jeho prezentace vzbudila diskuzi a rozhodně stojí za to pustit si ji ze záznamu.
Dalším tématem byly malé účty. Jiří Studený, konzultant výkonnostní reklamy v Seznamu, vysvětlil, že většinu času věnujeme velkým účtům, na kterých se stále něco děje a chceme je mít co nejvíce pod kontrolou. Na ty menší pak ale nezbývá dostatek času a ze zkušenosti nad stovkami klientů agentur všech velikostí víme, že mohou z triviálních chyb vzniknout závažné potíže. Jirka dodal několik optimalizačních tipů, jak ušetřit dlouhé minuty proklikávání se účtem.
Velkou aktualizaci Generátoru skriptů, včetně e-mail alertu, exkluzivně na konferenci představil PPC specialista Stanislav Jílek . Po něm se slova ujal Marek Kobulský z Marketintelligence.io. Posluchači se od něj mimo jiné dozvěděli to, že důležitější než atribuce nebo zákaznická analytika, je plánování a zahrnutí veškerých nákladů. Marek tvrdí, že pro zlepšení výsledků potřebujete vědět, kolik vás skutečně marketing stojí a kolik kampaně generují, jaké zákazníky získáváte a co jim prodáváte.
„Popularita Seznam Prohlížeče stále roste. Díky přihlášeným uživatelům může být zásah retargetingu a cílené reklamy větší a naměřené konverze přesnější,“ tolik slova Adama Rašky, produktového manažera prohlížeče Seznam.cz. Jeho příspěvek dále divákům představil, co na prohlížeči uživatelé oceňují a proč je z něj klíčový produkt Seznamu.
A to nejlepší na konec? Ano, kolegové David Velechovský a Zdeněk Líbal si připravili prezentaci s novinkami z Skliku. Webové rozhraní je část Skliku, se kterou tráví uživatelé nejvíc času, proto se na něj zaměřili podrobněji a prozradili například, že proběhne sjednocení Skliku a Zboží do jednoho reklamního systému, ze kterého specialista obslouží veškerou produktovou inzerci na Seznam.cz a Zboží.cz.
Letos konference poprvé nebyla zakončena neformálním setkáním u dobrého pití. My však věříme, že na atraktivitě celé akce to neubralo a všichni se na konci „odpojili“ plní nových poznatků a informací.