Ode dnešního dne máte k dispozici metriky, které odkrývají výkon kampaní, jejichž primárním cílem není prodej, ale oslovení relevantních cílových skupin. Představujeme win rate, report unikátních a nových uživatelů a frekvenci zobrazení. Sklik se tak stává silným nástrojem pro display kampaně.
Díky metrice win rate máte k dispozici informaci o podílu aukcí, které vaše reklama vyhrává. U důležitých kampaní je tak užitečným pomocníkem, který vám napoví, jaký podíl z uživatelů, na které cílíte, reálně oslovujete. Má vaše nejvýnosnější retargetingová sestava win rate jen 10 %? S tím je třeba něco udělat.
![](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2020/10/nove-metriky-1600x900-1.png)
Možnost nastavit sestavě maximální počet zobrazení jednomu uživateli již máte k dispozici delší dobu. Nyní si můžete ověřit, jaké průměrné či denní průměrné frekvence dosahujete a zda své potenciální zákazníky oslovujete v dostatečné intenzitě pro zapamatování reklamního sdělení. Navíc již brzy plánujeme spuštění rozšířené možnosti nastavení frekvence na týden, což přinese ještě lepší možnosti pro plánování a kontrolu vašich kampaní.
![](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2020/10/nove-metriky-v-skliku.png)
Jedna nebo dvě imprese uživateli na zapamatování si sdělení zpravidla nestačí. Naopak více než 10 impresí jednomu uživateli za dobu trvání brand awareness kampaně bývá neefektivní, protože platíte za imprese u uživatelů, kteří si reklamní sdělení již pravděpodobně pamatují. Doporučení, jak s metrikami pracovat, najdete v nové sekci v Akademii.
Report unikátních uživatelů a nových uživatelů vám pak pomůže ověřit, zda kampaň, jejímž cílem bylo oslovení stanoveného množství živých lidí, svůj cíl splnila. Nebo jestli efektivně oslovujete svá retargetingová publika.
Podrobné informace o počítání metrik najdete v nápovědě.
“Pri plánovaní i vyhodnocovaní kampaní potrebujeme mať čo najpresnejšiu predstavu o cieľovej skupine. Je super mať v Skliku možnosť vidieť napr. metriku win rate a na prvý pohľad rozkľúčovať, prečo sa kampaň „neodtáča“, obdobne ako to vidíme v RTB systémoch. V brandových kampaniach to často stojí a padá na maximalizácii zásahu v rámci cielenej skupiny a optimalizácii frekvencie zásahu. Je super, že konečne môžeme tieto kampane efektívne plánovať a spravovať aj v Skliku. Metrika nových užívateľov nám, verím, bude dobrým pomocníkom pri pohľade na výkon kampane z pohľadu narastajúceho unikátneho zásahu.”
Michal Sajko – Performance Team Leader, Fragile Media
Nová data vám nyní pomohou plánovat display kampaně ještě efektivněji. Sklik přestává být pouhým „PPC systémem”, ale stává se z něj plnohodnotný nástroj pro plánování a vyhodnocení všech typů kampaní.
Za celý tým Skliku Dominik Kosorín a Jakub Novotný