Ode dnešního dne máte k dispozici metriky, které odkrývají výkon kampaní, jejichž primárním cílem není prodej, ale oslovení relevantních cílových skupin. Představujeme win rate, report unikátních a nových uživatelů a frekvenci zobrazení. Sklik se tak stává silným nástrojem pro display kampaně.
Díky metrice win rate máte k dispozici informaci o podílu aukcí, které vaše reklama vyhrává. U důležitých kampaní je tak užitečným pomocníkem, který vám napoví, jaký podíl z uživatelů, na které cílíte, reálně oslovujete. Má vaše nejvýnosnější retargetingová sestava win rate jen 10 %? S tím je třeba něco udělat.

Možnost nastavit sestavě maximální počet zobrazení jednomu uživateli již máte k dispozici delší dobu. Nyní si můžete ověřit, jaké průměrné či denní průměrné frekvence dosahujete a zda své potenciální zákazníky oslovujete v dostatečné intenzitě pro zapamatování reklamního sdělení. Navíc již brzy plánujeme spuštění rozšířené možnosti nastavení frekvence na týden, což přinese ještě lepší možnosti pro plánování a kontrolu vašich kampaní.

Jedna nebo dvě imprese uživateli na zapamatování si sdělení zpravidla nestačí. Naopak více než 10 impresí jednomu uživateli za dobu trvání brand awareness kampaně bývá neefektivní, protože platíte za imprese u uživatelů, kteří si reklamní sdělení již pravděpodobně pamatují. Doporučení, jak s metrikami pracovat, najdete v nové sekci v Akademii.
Report unikátních uživatelů a nových uživatelů vám pak pomůže ověřit, zda kampaň, jejímž cílem bylo oslovení stanoveného množství živých lidí, svůj cíl splnila. Nebo jestli efektivně oslovujete svá retargetingová publika.
Podrobné informace o počítání metrik najdete v nápovědě.
“Pri plánovaní i vyhodnocovaní kampaní potrebujeme mať čo najpresnejšiu predstavu o cieľovej skupine. Je super mať v Skliku možnosť vidieť napr. metriku win rate a na prvý pohľad rozkľúčovať, prečo sa kampaň „neodtáča“, obdobne ako to vidíme v RTB systémoch. V brandových kampaniach to často stojí a padá na maximalizácii zásahu v rámci cielenej skupiny a optimalizácii frekvencie zásahu. Je super, že konečne môžeme tieto kampane efektívne plánovať a spravovať aj v Skliku. Metrika nových užívateľov nám, verím, bude dobrým pomocníkom pri pohľade na výkon kampane z pohľadu narastajúceho unikátneho zásahu.”
Michal Sajko – Performance Team Leader, Fragile Media
Nová data vám nyní pomohou plánovat display kampaně ještě efektivněji. Sklik přestává být pouhým „PPC systémem”, ale stává se z něj plnohodnotný nástroj pro plánování a vyhodnocení všech typů kampaní.
Za celý tým Skliku Dominik Kosorín a Jakub Novotný