Nezapomněli jste v průběhu karantény optimalizovat kampaně?

3. listopadu 2020

Období Vánoc klepe na dveře, proto je nesmírně důležité, zaměřit se na správné a efektivní nastavení kampaní. Ať už podnikáte v oblasti zdravotnických pomůcek, elektra, dětského zboží, prodeje klenotů či kosmetických a sportovních potřeb, věřte, že poptávka po produktech bude vysoká.

Pokud chcete zůstat v obraze a mít přehled o aktuálních nákupních trendech, inspirujte se v našem reportéru. Víme, že současná situace související s pandemií covid-19 nakupování v kamenných prodejnách limituje a lze tedy očekávat, že nákupy budou probíhat mnohem více na e-shopech. Jako první krok se podívejte na nejúspěšnější kampaně z předchozích období a navažte na dobré výsledky a nastavení!

1. Myslete na kredit v reklamních systémech!

Nezapomínejte kontrolovat, jestli vám nedochází kredit nebo zda není strop vašeho debetu příliš nízký (s ověřením vám pomůže váš obchodník). Předejdete tak neplánovanému pozastavení kampaní. Přestat se zobrazovat ve špičce sezóny jistě nikdo nechce.

2. Stanovte si vhodný rozpočet

Správnému stanovení rozpočtu věnujte dostatek pozornosti hned ze začátku. Inspirujte se minulým rokem, stanovte si očekávané cíle a na základě toho rozhodněte, jaká částka je pro váš rozpočet ideální. Vždy raději počítejte s rezervou, kterou budete čerpat v případě velkého zájmu uživatelů. Optimální je pracovat s „polštářem” rozpočtu o 30 % více, než očekáváte.

3. Optimalizujte inzeráty ve vyhledávací síti

Nezapomínejte na skutečnost, že ve vánoční sezóně jsou relevantně nastavená klíčová slova naprostý základ. Správné nastavení a rozšíření inzerátů vám totiž nejen přinese kýžené tržby či splní stanovené cíle, ale také ušetří pořádnou část budgetu. V sezóně se objem vyhledávaných dotazů stejně jako ochota nakupovat zvyšuje, proto nastavte u nejvíce konverzních slov dostatečnou max. CPC a dostaňte se tak na TOP pozice.

Také nezapomeňte na optimalizování produktových inzerátů, které letos vyrostly na objemu o 6 %. Jejich správné nastavení si můžete ověřit v jednom z našich předchozích článků zde.

Tip: Dejte lidem přesně to, co hledají (např. dopravu zdarma, sleva Black Friday) a odlište se. Nezapomeňte uživatele také ujistit, že jsou produkty balené bezpečně např. „vše desinfikováno”, nebo že doručení umíte stihnout či garantovat do Štědrého dne. 

4. Využijte obsahovou síť na maximum

Využijte plný potenciál Skliku a nevynechejte ani optimalizaci obsahové sítě, kde díky nové metrice „winrate” snadno poznáte, jak si vaše kampaně vedou v aukci proti konkurenci.

Víc, než kdy jindy v tomto období platí, že nejzajímavější nabídka vyhrává a „ukázaná platí”.

Zkuste další zákazníky získat za pomocí dynamického banneru, který vhodně doplní dynamický retargeting a zvýší poptávku nejen po vašich produktech, ale i nákupy. Nezapomeňte také používat šablony, díky kterým se některým klientům zvýšilo CTR téměř o 10 %.

Konkrétní případové studie a více o šablonách pro DRTG nebo dynamickém banneru najdete na blogu Skliku.

Naše malé tipy na závěr:

TIP 1: Štědrým dnem vaše kampaně nekončí

Nevypínejte své kampaně s úderem vánočních svátků, ale inzerujte i v období mezi Štědrým dnem a Silvestrem, kdy má zpravidla část inzerentů kampaně pozastavené. Díky tomu je nižší tlak konkurence v aukci, počty konverzí se vrací na úroveň listopadu a objevuje se zde příležitost.

TIP 2: Na nákupní spoušť jste se připravili, ale na dveře klepe i nový rok

Pokud máte pocit, že jsou vaše reklamy již na Vánoce perfektně připravené, přesto neusněte na vavřínech a připravte účet i do nového roku. V inzerátech přepište rok 2020 na 2021 a přidejte nová klíčová slova právě s tím spojená a nachystejte se na povánoční výprodeje.

Za tým Sklik.cz Dominika Mokrá

Sdílet na sítích