14. 10.

Funguje vám dobře dynamický retargeting? Získejte z něj ještě více pomocí šablon!

Stylovat dynamický retargeting v Skliku pomocí šablon a přizpůsobit si tak barvy a popisek můžete již skoro rok. Ale máte pravdu, že bez statistik jednotlivých šablon a možnosti zvolit si preferované střídání šablon to nebylo úplně ono. Teď je ale vše hotovo, takže vzhůru do testování!

Šablona je set barev, nastavení fontu, popisku pro produktovou inzerci v obsahové síti – dynamický banner a dynamický retargeting. Díky ní můžete vašim potenciálním zákazníkům zdůraznit svou konkurenční výhodu a přiblížit kreativu vaší značce. Více o šablonách najdete v nápovědě.


Díky statistikám a možnosti nastavit si preferovaný způsob střídání šablon (rovnoměrné, dle CTR, dle CPA nebo PNO) můžete získat z letošní hlavní nákupní sezóny ještě více.

Doporučení pro šablony u dynamického retargetingu

  1. Méně je někdy více. I když máte možnost využít množství barev pro několik prvků, nejlépe reklama funguje se střízlivou kombinací barev. Doporučujeme pročíst doporučení pro design šablon.
  2. Využijte prvků, o které můžete produktové reklamy obohatit dodatečnými informacemi z feedu – popis nabídky a cenu před slevou, díky které se u vašich reklam bude zobrazovat vypočtená sleva. Více o těchto prvcích v nápovědě.
  3. Samotné testování se v principu neliší od testování jiných reklam. Testujte naráz dvě, max. tři šablony, abyste získali v rozumném čase statisticky významná data, na základě kterých určíte vítěznou variantu. K ní pak doplníte novou testovanou šablonu a tak opět dokola.
  4. Nechte pracovat systém za vás a nastavte si střídání reklam dle dosahovaného CPA nebo PNO. Naše čísla potvrzují, že toto nastavení doručuje signifikantní nárůst konverzního poměru.

A jak šablony u dynamického retargetingu opravdu fungují?

Prodejce sportovních potřeb Manvel.cz dosáhl díky nasazení šablony nárůstu CTR dynamického retargetingu o 5,6 % při srovnatelné profitabilitě.

E-shop s kosmetickými a zdravotnickými pomůckami EuroVýběr.cz dosáhl s nasazením šablony růstu CTR u dynamického retargetingu o 9,3 % při zachování dosavadní profitability.

Za celý tým Skliku David Velechovský