11. 1.

Definitivně ukončujeme podporu STA

Většina inzerentů využívá ve vyhledávacích kampaní výhradně textové reklamy ve formátu ETA, tedy rozšířené. Proto 15. února 2021 definitivně ukončíme výdej zastaralého formátu STA. Co se stane s reklamami v nepodporovaném formátu?

Od července 2019 již není možné běžným způsobem reklamy STA vytvářet. Stávající reklamy se ale ještě ve vyhledávání zobrazují. Jejich výkon je však podprůměrný. Dle statistik je jejich CTR cca o 20 % nižší.

15. února 2021 dojde k zamítnutí všech krátkých textových reklam (STA) v kampaních typu vyhledávací a kombinovaná. U reklam bude poznámka Nepodporovaný formát.

Systém zároveň ověří, zda je v sestavě alespoň jedna aktivní textová reklama (ETA – nadále jediný podporovaný formát ve vyhledávací kampani). V případě, že by v sestavě žádná aktivní reklama nezůstala, z STA reklamy v této sestavě aktivní reklamu ETA vytvoří.

Migrovaná STA: Systémem vytvořená ETA:
Titulek > Titulek 1
Doména z cílové URL > Titulek 2
Popisek 1, Popisek 2 >

Popisek

(Popisky z STA budou v novém Popisku oddělené mezerou)

Cílová URL > Cílová URL

V případě, že je v takové sestavě více STA, systém vytvoří jen jednu ETA. Použije STA s nejvyšším dosahovaným CTR.

Pokud chcete textovou reklamu ETA přesně podle svých představ, vytvořte si v sestavách, ve kterých je nyní pouze STA, alespoň jednu aktivní textovou reklamu ETA do 15. února, kdy bude docházet k migraci.

Jak zjistím, jestli mám ještě aktivní STA?

V přehledu kampaní na úrovni účtu klikněte na záložku Reklamy, tak abyste viděli všechny reklamy ve svém účtu. Následně klikněte na tlačítko Filtr a nastavte formát Textový inzerát (po migraci již bude označeno jako Nepodporovaný formát), přidejte podmínku Stav kampaně, zvolte Aktivní, přidejte další podmínku Stav sestavy, opět zvolte Aktivní. Nebo jen klikněte na tento odkaz. Díky těmto podmínkám nebudete ztrácet čas s historickými sestavami a kampaněmi.

Podle vašeho uvážení následně sestavy projděte, jestli je v nich alespoň jedna aktivní textová reklama ETA.

Další možností je hromadný převod na rozšířené textové reklamy (ETA). V průvodci stačí jen dopsat ke každé reklamě Titulek 2.

Nedoporučujeme STA jen bez kontroly přítomnosti textových reklam ETA hromadně smazat. Mohlo by dojít k pozastavení sestav, protože by v nich nezůstala žádná aktivní reklama.

Za celý tým Skliku David Velechovský a Zdeněk Líbal