2. 7.

Snižujeme podporu textových inzerátů v obsahové síti a STA ve vyhledávání

Je tomu už více než rok, co Sklik naplno podporuje kombinovanou reklamu. Díky vyššímu výkonu, který inzerentům přináší, se stala nejpoužívanějším formátem v obsahové síti Skliku. V uplynulých týdnech jsme ukončili podporu textových reklam na vybraných stránkách a v dohledné době ji budeme dále omezovat.

Jaké jsou výhody kombinované reklamy oproti textové?

  • CTR globálně vyšší oproti textové reklamě o 25 %
  • CTR na nativních plochách vyšší o 59 %
  • CTR na mobilním Super.cz vyšší o 264 %

Kde už se textové reklamy v obsahové síti nezobrazují?

Během letošního dubna jsme přestali podporovat textové inzeráty (STA i ETA) na podčlánkových a nativních plochách serverů Novinky.cz, Super.cz, ProŽeny.cz, Sport.cz (desktop i mobil) a v podčlánkové ploše na Garáž.cz.

Od poloviny června nejsou na domovské stránce Seznamu.

Pomocí Skliku se do odkazů na další stránky českého internetu dostanete jen s kombinovanou reklamou.

Podporu textové reklamy budeme postupně ukončovat i na dalších webech v partnerské síti Skliku.

Omezení zadávání nových textových reklam

Dnes už není možné zadat novou textovou reklamu do obsahové kampaně. Od 1. 8. 2019 také končí veškerá podpora textových reklam v obsahových kampaních, a to prostřednictvím importu a exportu. Prostřednictvím importu tak už nebude možné nové reklamy vytvářet, ale ani pozastavovat. Doporučujeme proto přechod na kombinovanou reklamu co nejdříve.

Pomocí filtrů v rozhraní Skliku snadno zjistíte, kde ještě textovou reklamu využíváte. Jednoduše si v nastavení obsahových kampaní zobrazte reklamy, které máte napříč sestavami spuštěné a zvolte si formát reklam „Textový inzerát a Rozšířený textový inzerát“. Do všech sestav přidejte vhodné kombinované reklamy a textové reklamy smažte. Pouhé pozastavení by v budoucnu mohlo zkomplikovat případný export kampaně, jelikož už půjde o  nepodporované formáty (export smazané položky neexportuje).

Při přechodu se držte pravidel pro kombinovanou reklamu a našeho šestera doporučení pro kombinovanou reklamu.

Během podzimu také přestaneme podporovat textové reklamy v obsahových kampaních prostřednictvím API. O přesném datu vás budeme brzy informovat.

Konec podpory importu a exportu STA reklam

Od 1. 8. 2019 nebudeme v importu a exportu podporovat formát textové reklamy (STA). Nejen že nepůjde nové reklamy zadat, ale také už nebude možné je prostřednictvím importu aktualizovat.

Pokud budete po tomto datu potřebovat reklamy např. pozastavit, můžete tak učinit prostřednictvím vyfiltrování textových inzerátů ve vyhledávacích kampaních.

Doporučujeme využít funkce „Převést na rozšířené“, pomocí které vám Sklik předvyplní všechna pole. Pak stačí zadat jen „Titulek 2“ a volitelně „Cesty“.

Zanedlouho také dojde ke konci podpory STA reklam prostřednictvím API. Ve vyhledávacích kampaních bude možné nadále využívat pouze (rozšířené) textové reklamy. Výdej již zadaných STA reklam probíhá až do odvolání beze změny.

Za celý tým Skliku David Velechovský