Případová studie EU-nabytek.cz: Spolupráce Skliku a přímého prodeje

26. února 2021

Nakupujete na Seznam.cz v přímém prodeji (display reklama v garantovaném prodeji)? Zkusili jste spojit tento prodejní kanál s Sklikem? My ano. Právě takovou strategii jsme zvolili pro klienta EU-nabytek.cz. Seznam Native jsme podpořili kampaněmi v Skliku a v následujících odstavcích vám tuto spolupráci přiblížíme.

EU-nabytek.cz – nábytek, který oživí každou místnost

Eu-nabytek.cz nabízí klasický i moderní nábytek a navíc ručí za jeho dlouhodobou životnost. Nábytek je vyroben z kvalitních a nezávadných materiálů. Dopřejte sobě i svému domovu nový nádech a užijte si pohodlí ve stylově zařízeném bydlení.

Seznam Native

Obsah tvořený v Seznamu ve spolupráci se zadavatelem. Seznam Native pomáhá zadavateli vyprávět příběhy a informovat čtenáře o zajímavých tématech. V rámci spolupráce s klientem EU-nabytek.cz byl vytvořen článek na téma 7 tipů, jak vzdušně a útulně zařídit dvoupokojový byt.

(náhled článku 7 tipů jak vzdušně a útulně zařídit dvoupokojový byt)

Strategie a nastavení kampaní

Cílem bylo oslovit uživatele, kteří shlédli Seznam Native, ale neproklikli se dále na web klienta. Tímto způsobem je možné zvýšit výtěžnost vstupní investice.

Speciálně pro Seznam Native jsme nechali interním grafickým oddělením Seznam.cz vytvořit sadu reklamních bannerů a branding ve stejné grafické podobě.

(jeden z reklamních bannerů)

Víte že, v Seznamu máme šikovné grafické oddělení, které vám může vytvořit reklamní grafiku? V případě zájmu kontaktujte svého obchodního zástupce.

Pomocí UTM parametrů jsme do Skliku sbírali uživatele, kteří si přečetli článek 7 tipů, jak vzdušně a útulně zařídit dvoupokojový byt a zároveň se neproklikli na web klienta (každý odkaz v článku měl své specifické tagování).

Pokud na Seznamu nakupujete kampaně na přímo (display reklama v garantovaném prodeji – pro více informací kontaktujte svého obchodního zástupce), je možné uživatele, kteří prokliknou tuto reklamu sbírat do Skliku pomocí UTM parametrů. Na tento UTM parametr jednoduše nastavíte podmínku RTG seznamu.

Na tyto uživatele jsme nastavili kampaně pro zpětné oslovení – Retargeting.

Kampaně jsme rozdělili dle formátů (bannery, branding) a oslovení pomocí jednotlivých dnů, abychom věděli, jak na reklamu lidé reagují.

Celoročně v Skliku běží Dynamický retargeting, Retargeting, Produktové inzeráty a Vyhledávání. Tyto kampaně doplňovaly námi nastavenou strategii.

Co nám tato spolupráce přinesla?

Celkově jsme v Skliku zaznamenali nárůst přístupů, objednávek a zároveň snížení PNO.

  • Během období 22. 10 – 31. 11. 2020 naše Sklikové kampaně oslovily 98 435 unikátních uživatelů.
  • V rámci Skliku snížení PNO o 5 %.
  • Tržby sledovaného období v Google Analytics (zdroje Seznam/CPC) byly o 129 % vyšší než v roce 2019.
  • Všechny Sklikové kampaně přivedly na web klienta o 25 % více uživatelů.
  • Brandová vyhledávací kampaň v Skliku přivedla o 3 % více uživatelů na web klienta. Nutno zde zmínit, že klient dlouhodobě podporuje svou značku.
  • Průměrná hodnota CTR u Retargetingové kampaně s grafickým formátem branding byla 0,81 %.

Co si z toho odnést?

Nezapomeňte své kampaně z přímého prodeje (display reklama v garantovaném prodeji) podpořit také v Skliku. Spoluprací těchto kanálů ještě zvýšíte jejich dosah. Nastavení pro sběr publik je velmi jednoduché. Otagovanou URL adresu zadáte jako definici seznamu pro Retargeting a máte hotovo. Poté již stačí zvolit vhodnou strategii a nastavit kampaně.

Za tým Sklik.cz Klára Vítková

Sdílet na sítích