Rok 2020 byl mnoha směrech netypický a inzerenti v mnoha odvětvích čelili dosud nepoznaným výzvám. My se k němu chceme ještě krátce ohlédnout a připomenout si nejvýznamnější novinky, které přinesl. Využíváte všech nových možností?
Co vnímáme jako nejpřínosnější novinky v Skliku v roce 2020?
1. Vyhodnocování výkonu display kampaní pomocí nových metrik
Díky novým metrikám – frekvenci zásahu, novým i unikátním uživatelům a win-rate – můžete plnohodnotně plánovat a vyhodnocovat výkon display v Skliku. Ten se taky posunul ze škatulky “PPC systém” do plnohodnotného reklamního systému pro obsluhu všech typů kampaní.
Více v samostatném článku na blogu.
2. Růst výkonu Produktových inzerátů
Koncem roku jsme začali testovat rozklikávací karusel s Produktovými inzeráty. Zobrazuje se na desktopu i v mobilním vyhledávání. Ze statistik vidíme, že jeho využití uživateli roste a inzerenti zaznamenávají vyšší CTR i konverzní poměr.
V 4. čtvrtletí 2020 jsme inzerentům prostřednictvím Produktových inzerátů doručili o 20 % návštěvníků více oproti stejnému období v roce předchozím. V dohledné době plánujeme další zvyšování zásahu.
3. Zvýšení CTR i konverzního poměru DRTG díky šablonám
Dynamický retargeting je významným zdrojem konverzí většiny e-shopů. Loni jsme vám dali možnost přiřadit a testovat šablony i pro tento populární reklamní formát. Více a šablonách a o doporučeném nastavení v článku na blogu.
Ze statistik nad účty, které šablony pro DRTG začaly používat, vyplývá nárůst konverzního poměru 28 % oproti účtům, které šablony nepoužívají. Dále jsme porovnali rozdíl výkonu sestav, které testují 2 vlastní šablony. Rozdíl mezi nimi je v průměru 4 % na CTR a 17 % v konverzním poměru. Využívat a testovat šablony se v DRTG vyplatí!
4. Videoreklama dostupná pro každého díky outstreamu
Formát outstream je již rok dostupným formátem videa v Skliku. Video, které se zobrazuje mimo videobsah na visibilních plochách v těle stránky výrazně rozšiřuje zásah a je cenově dostupnější. Pro stabilní zásah doporučujeme nastavit CPT od 70 Kč.
Samozřejmostí jsou speciální videometriky i možnost vyhodnocovat pomocí brandových metrik.
5. Nové formáty pro pokročilé možnosti – HTML5 a externí kód
V roce 2020 jsme také zpřístupnili reklamní formáty, které umožňují zobrazovat reklamy, které mohou ještě lépe oslovit potenciální zákazníky oproti běžným statistickým bannerům.
Výhodou HTML5 bannerů v Skliku je kompatibilita formátu s ostatními rozšířenými reklamními platformami. Je však třeba brát v potaz, že prozatím Sklik podporuje pouze celoproklikové reklamy a reklamy nemohou být plně interaktivní. Nejen toto pak řeší nově podporovaný externí kód, díky kterému jsou možnosti podoby reklamy již takřka neomezené. Oba formáty jsou dostupné pouze inzerentům splňujícím stanovené podmínky.
Bonusový tip na závěr
Nápovědu Skliku průběžně doplňujeme a aktualizujeme tak, aby byla vždy nejpřesnějším zdrojem popisujícím veškeré nastavení kampaní, které Sklik umožňuje.
V červenci jsme spustili Sklik Akademii, která vám pomůže se ve všech zákonitostech online marketingu zorientovat. Ať jste začínající specialista, který bude v Skliku nastavovat své první kampaně, nebo pokročilý uživatel, který by se rád dozvěděl o tom, kdy a jak pracovat s pokročilými formáty, Akademie vás v přehledných kapitolách problematikou provede. Doporučujeme také kurz pro marketéry, který pomůže zorientovat se lidem, kteří sice sami kampaně nastavovat nebudou, ale potřebují znát v kostce jeho možnosti a jak poznat, že je reklama efektivní.
Přejeme úspěšný rok 2021!
Za celý tým Skliku David Velechovský