20. 4.

Sklik nově podporuje HTML5 bannery

Počínaje dnešním dnem je možné prostřednictvím Skliku využívat HTML5 bannery. Ty jsou mocným nástrojem pro upoutání pozornosti potenciálních zákazníků v obsahové síti Skliku. Jaké bannery je možné používat a jaká kritéria je nutné splnit, abyste mohli HTML5 bannery využívat?

Co je HTML5 banner

HTML5 banner je typ reklamy, která se zobrazuje v obsahové síti Skliku. Na rozdíl od běžného banneru se jedná o složku s několika soubory – HTML stránka, obrázky a další prvky. Banner je uložen ve formátu ZIP.

Podporujeme HTML5 bannery vytvořené v Adform HTML5 Studiu, Google Web Designeru, i v jakémkoliv jiném nástroji, pokud splňuje specifikaci.

K čemu je HTML5 banner dobrý

HTML5 banner dává ohromné možnosti inzerentům, jak zaujmout a oslovit své potenciální zákazníky. V banneru je možné využívat animací, které zdaleka přesahují možnosti již dlouhou dobu podporovaných bannerů ve formátu GIF. HTML5 bannery navíc nejsou na rozdíl od GIFů omezeny na 256 barev. Nový formát také umožňuje nahrávání datově větších souborů oproti běžným bannerům (200 kB oproti 150 kB).

Jaká jsou omezení HTML5 bannerů v Skliku

Prozatím HTML5 bannery v Skliku mohou obsahovat pouze jeden odkaz. Banner zobrazený uživateli je vždy překryt neviditelnou celoproklikovou vrstvou, která zajistí, že klik kamkoliv do plochy banneru uživatele přesměruje na cílovou stránku inzerenta. Z toho vyplývá, že HTML5 banner v Skliku tak prozatím není vhodný pro interaktivní bannery – karusely, kalkulačky, prvky reagující na najetí myši apod.

HTML5 banner není dostupný všem inzerentům. O zpřístupnění nového formátu mohou zažádat účty, které jsou aktivní minimálně 1 měsíc a mají minimální investici 20 tis. Kč/měsíc. (Aktualizováno 08/2020) Podrobné podmínky a formulář se žádostí o zpřístupnění najdete v nápovědě k HTML5 bannerům.

Jak se zadává a jaká jsou doporučení

HTML5 banner můžete přidat do libovolné sestavy v obsahové kampani pomocí tlačítka Vytvořit reklamu.

V následujícím kroku nahrajete ZIP s vaším HTML5 bannerem. Sklik detekuje rozměr z údajů obsažených v banneru, případně jeho názvu. V případě, že se z nějakého důvodu nepodaří rozměr detekovat, je potřeba jej zvolit v roletce. Zadejte cílovou URL a případně další potřebné měření. Podrobné informace k používání HTML5 bannerů v Skliku najdete v nápovědě.

Ve spolupráci s grafickým oddělením Seznam.cz jsme pro vás připravili několik doporučení, jak z HTML5 bannerů získat maximálním výkon. Najdete je v příslušné sekci nápovědy a doporučujeme jej před vytvořením bannerů a spuštěním kampaní prostudovat.

Za celý tým Skliku David Velechovský a Zdeněk Líbal