Online kampaně, díky kterým klienti dosahují svých marketingových cílů, jsou zároveň cenným zdrojem informací. Tyto informace tzv. kampaňová data jsou nedílnou součástí RTB ekosystému a pomáhají pracovat se všemi potenciálními zákazníky, kteří byli dané kampani vystaveni. V tomto článku vám přiblížíme, co kampaňová data jsou, jak je získáváme a proč je dobré je využívat.
Každý uživatel po setkání s kampaní vytváří tzv. kampaňová data. Kampaňová data jsou informace o uživatelích, kteří se setkali s vybranou kampaní. Interakcí může být například vizibilní imprese, frekvence, zhlédnutí videa do určitého procenta, přeskočení videa nebo navštívení určitého tracking pointu. Využíváním kampaňových dat jde velmi efektivně pracovat s těmito uživateli a znovu je oslovovat. Lze tak snadno řídit výdej reklamy a pracovat s frekvencí. Vedle klasického remarketingu se jedná o velmi sofistikovaný způsob zvyšování výkonu celé kampaně.
V Seznam.cz jsme testovali využití kampaňových dat na reálných kampaních. Vybrali jsme pro vás nejčastější scénáře, které pracují s nastavením kampaní v Adformu pro:
Storytelling
Video – zvyšování míry zhlédnutí
Vizibilitu
Cílení na tracking pointy
Pojďme se podívat na jeden konkrétní scénář – jaké výsledky přineslo využití kampaňových dat při práci s vizibilitou.
S termínem vizibilita se v poslední době setkáváme poměrně často. Jedná se o metriku, která nám říká, kolik procent reklamního sdělení uživatel viděl. Na základě měření vizibilní metriky dokážeme díky kampaňovým datům označit uživatele, kteří měli impresi po dobu, kterou je možné si přesně určit. Lze také určit míru vizibility – zda se jedná o uživatele, kteří měli vizibilitu 50 %, 70 % nebo například 90 %.
Pro kampaň promující výstavbu nových bytů v Praze jsme testovali, jaký výkon bude mít publikum, složené z uživatelů, kteří viděli banner z 90 % po dobu 10s, ale neklikli na něj, oproti akviziční promo strategii.
Z čísel jasně vyplývá, že při využití vizibilní strategie je výkon kampaně mnohem vyšší. U mobilních zařízení je nárůst proklikovosti vyšší až o 30 %.
Proč využívat kampaňová data
Jak je patrné z příkladu, práce s těmito daty zvyšuje výkonnost kampaně. Může se jednat o CTR, ale také i konverze nebo míru zhlédnutí videa. Kampaňová data navíc umožňují jednoduše zjistit, koho vaše kampaň oslovuje. Dodávají jasný obrázek o tom, jaká publika lépe reagují – jestli to jsou spíše muži, ženy, v jakém věku, jaké bonitě apod. Všechny tyto informace pak lze následně využít při plánování dalších kampaní nebo také při práci s kreativou a reklamním sdělením. Zároveň pomáhají maximalizovat efektivitu kampaně díky správné frekvenci a šetří tak váš rozpočet.
Kampaňová data jsou vlastnictvím klienta – jsou skoro zdarma.
Stáhněte si kompletní materiály o kampaňových datech, abyste je mohli snadněji zapojovat do vašich systémů a těžit z jejich využití.
Pozn.: Všechny kampaně byly spravovány v platformě Adform.
Přečtete si, jak Woldoshop ve spolupráci se specialisty ze Seznamu podpořil prodej produktu, který získal cenu redakce v soutěži Kosmetické hvězdy 2022 na Proženy.cz. Vítězný kolagen se objevil jak na bannerech v rámci RTB kampaně, tak i v článku na Super.cz.
Při plánování brandových online kampaní můžeme sledovat mnoho metrik. Jednou z těch nejdůležitějších je frekvence zobrazení. Co ale znamená frekvence v online marketingu? A která je tou ideální? Na to se zaměříme v tomto článku.
Zima je druhou nejsilnější cestovatelskou sezónou v roce. Je na ní proto napojena pestrá síť dalších produktů a služeb. Ať už jde o zimní sporty nebo o rekreaci, navazuje na ně mnoho oborů od půjčoven a prodejců sportovních potřeb po zimní módu a kosmetiku. Kdy je tedy nejvhodnější čas pro plánování zimních kampaní? Na sněhové …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.