Kampaňová data v RTB. Co jsou a proč je využívat

25. května 2021

Online kampaně, díky kterým klienti dosahují svých marketingových cílů, jsou zároveň cenným zdrojem informací. Tyto informace tzv. kampaňová data jsou nedílnou součástí RTB ekosystému a pomáhají pracovat se všemi potenciálními zákazníky, kteří byli dané kampani vystaveni.  V tomto článku vám přiblížíme, co kampaňová data jsou, jak je získáváme a proč je dobré je využívat.

Každý uživatel po setkání s kampaní vytváří tzv. kampaňová data. Kampaňová data jsou informace o uživatelích, kteří se setkali s vybranou kampaní. Interakcí může být například vizibilní imprese, frekvence, zhlédnutí videa do určitého procenta, přeskočení videa nebo navštívení určitého tracking pointu. Využíváním kampaňových dat jde velmi efektivně pracovat s těmito uživateli a znovu je oslovovat. Lze tak snadno řídit výdej reklamy a pracovat s frekvencí. Vedle klasického remarketingu se jedná o velmi sofistikovaný způsob zvyšování výkonu celé kampaně.

V Seznam.cz jsme testovali využití kampaňových dat na reálných kampaních. Vybrali jsme pro vás nejčastější scénáře, které pracují s nastavením kampaní v Adformu pro: 

  • Storytelling
  • Video – zvyšování míry zhlédnutí
  • Vizibilitu
  • Cílení na tracking pointy

Pojďme se podívat na jeden konkrétní scénář – jaké výsledky přineslo využití kampaňových dat při práci s vizibilitou. 

S termínem vizibilita se v poslední době setkáváme poměrně často. Jedná se o metriku, která nám říká, kolik procent reklamního sdělení uživatel viděl. Na základě měření vizibilní metriky dokážeme díky kampaňovým datům označit uživatele, kteří měli impresi po dobu, kterou je možné si přesně určit. Lze také určit míru vizibility – zda se jedná o uživatele, kteří měli vizibilitu 50 %, 70 % nebo například 90 %.

Pro kampaň promující výstavbu nových bytů v Praze jsme testovali, jaký výkon bude mít publikum, složené z uživatelů, kteří viděli banner z 90 % po dobu 10s, ale neklikli na něj, oproti akviziční promo strategii.

Srovnání CTR při využití vizibilní strategie

Z čísel jasně vyplývá, že při využití vizibilní strategie je výkon kampaně mnohem vyšší. U mobilních zařízení je nárůst proklikovosti vyšší až o 30 %.

Proč využívat kampaňová data

Jak je patrné z příkladu, práce s těmito daty zvyšuje výkonnost kampaně. Může se jednat o CTR, ale také i konverze nebo míru zhlédnutí videa. Kampaňová data navíc umožňují jednoduše zjistit, koho vaše kampaň oslovuje. Dodávají jasný obrázek o tom, jaká publika lépe reagují – jestli to jsou spíše muži, ženy, v jakém věku, jaké bonitě apod. Všechny tyto informace pak lze následně využít při plánování dalších kampaní nebo také při práci s kreativou a reklamním sdělením. Zároveň pomáhají maximalizovat efektivitu kampaně díky správné frekvenci a šetří tak váš rozpočet. 

Kampaňová data jsou vlastnictvím klienta – jsou skoro zdarma. 

Stáhněte si kompletní materiály o kampaňových datech, abyste je mohli snadněji zapojovat do vašich systémů a těžit z jejich využití.

Pozn.: Všechny kampaně byly spravovány v platformě Adform.

Tým RTB

Sdílet na sítích