Sjednocujeme produktovou inzerci na Seznamu. Co to znamená pro e-shopy?

Uživatelům Seznamu chceme ve vyhledávání a na Zboží.cz nabídnout nejlepší zážitek při nakupování. Ať už při pátrání po nejvýhodnější ceně zboží nebo i při vybírání produktů tehdy, když potřebují poradit. Zlepšování nákupního zážitku pro uživatele půjde v ruku v ruce i s rozšiřováním možností, jak oslovit potenciální zákazníky pro inzerenty v Skliku a ve Zboží.cz. Abyste nemuseli obsluhovat dvě platformy, Seznam.cz je pro vás spojí do jedné. Seznam Nákupy se v budoucnu také stanou součástí celého chystaného reklamního e-shopu Seznam Reklama.

Naším dlouhodobým cílem je inzerci na Seznamu zjednodušovat a zpřehledňovat. Na konci projektu Seznam Nákupy budete nově obsluhovat veškerou produktovou inzerci přes jednu platformu, která spojí výhody obou dosavadních. Prostředí pro vás bude známé, vychází z podoby reklamního systému Sklik.

Už na konci minulého roku jsme zjednodušili start inzerce pomocí automatického propojování a představili možnost využít jednotný konverzní kód (podrobněji na blogu Zboží.cz).V průběhu letošního a příštího roku budeme v několika fázích Sklik a Zboží propojovat a vy se na tuto změnu tak můžete postupně připravit.

Nejprve vám dáme příležitost začít vyhodnocovat výkon obou platforem společně. Dneškem začíná období, ve kterém si můžete promyslet a případně rovnou zvolit propojení statistik Skliku a Zboží a čerpat tak výhody z jednotného pohledu na data okamžitě,” říká David Velechovský, manažer konzultací Sklik.

Podrobné informace k náležitostem propojení najdete v nápovědě Skliku.

Dále vám umožníme ve Zboží.cz nastavovat maximální ceny za proklik jednoduše i pomocí produktových skupin v Skliku. Díky tomu bude nastavení rychlé a snadné. A to nejen pro menší e-shopy, které nevyužívají dnešních pokročilých možností biddingu přes feed/API. Podpora biddingu přes feed vč. nástrojů 3. stran zůstane i v budoucnu plně zachována.

V roce 2022 si pak v Skliku zvolíte preferovaný způsob biddingu (produktové skupiny v rozhraní nebo dle feedu) a zda si přejete dále používat nastavené bidy dle Zboží.cz nebo podle Produktových inzerátů Skliku. Inzerci pak bude možné celkově obsloužit jedinou kampaní se zásahem 62 %* reálných uživatelů v ČR*.

Průběžně také budeme zlepšovat nákupní výsledky ve vyhledávání na Seznam.cz, abychom násobně zvýšili podíl návštěvnosti, kterou získáváte z produktových kampaní,” doplňuje Jan Kriegel, manažer Zboží.cz. Již příští týden budou nabídky Zboží.cz častěji doplňovat výsledky vyhledávání. Více na blogu Zboží.cz.

Pojďte s námi Nákupům naproti

Abyste získali ze Seznam Nákupů maximum, je třeba, abyste se sami postupně na jejich finální podobu připravili.

Sjednoťte reporting

Možná vás napadá, jakým způsobem tedy budete data od sjednocení během roku 2022 za produktové kampaně zpracovávat, reportovat? Dnes pro inzerci v Skliku a Zboží často používáte různé účty Peněženky a někdy se o ně stará jiný specialista. Shodneme se ale určitě na tom, že z pohledu cílů a výkonů má k Produktovým inzerátům v Skliku výrazně blíže Zboží.cz než např. videoreklama v Skliku. Proto je třeba pro vyhodnocování dosavadní mindset upravit.

Možnost sjednotit reporting získáváte už dnes díky možnosti propojení statistiky provozoven Zboží.cz do Skliku. Zkraje roku 2022 pak budeme do Skliku propisovat všechny statistiky za přiřazené provozovny. Tento druhý krok vám popíšeme zavčasu podrobněji.

Výhodou je správa produktových kampaní pod jednou střechou

Promyslete, kdo bude vaše kampaně v Seznam Nákupech spravovat, až dojde během roku 2022 k jejich úplnému sjednocení. Sjednocením dnešních Produktových inzerátů a Zboží.cz k jednomu správci získáte ještě větší trh, který budete moci nově pokrýt jedním nástrojem.

A zjednodušování zadávání inzerce na Seznamu bude pokračovat. Projekt Seznam Nákupy se v budoucnu stane součástí komplexní reklamní platformy Seznam Reklama nabízející programatický přímý nákup a umožňující přímou dohodu mezi kupujícím a prodávajícím. Seznam Nákupy budou jeho nedílnou součástí.

O všem podstatném vás budeme s předstihem informovat, abyste se mohli připravit. Děkujeme, že do toho jdete s námi!

Tým Seznam Nákupů

*Data Netmonitor za leden 2020, zásah vyhledávání Seznam.cz, Zboží.cz, Sbazar.cz a Obrázky.cz

Sdílet na sítích