Autopublikace ve službě Newsfeed: Jak dostat své články na Seznam.cz okamžitě a bez čekání

Česká internetová jednička na své domovské stránce aktuálně nabízí prostor více než třem stovkám webů v rámci služby Seznam.cz Newsfeed. Denně se díky tomu objeví ve feedu přes 1500 článků partnerských redakcí. Cílem je publikovat obsah co nejrychleji po jeho nahrání do administračního systému, minimálně do něj zasahovat a dosáhnout toho, že se v budoucnu bude většina článků publikovat automaticky.

Aktuálně probíhá zveřejnění partnerského článku následovně. Po jeho nahrání do administračního systému vyhodnotí neuronová síť míru clickbaitu titulku konkrétního článku. Editor následně zkontroluje formální náležitosti, jako jsou překlepy, zdrojování, licence fotografií apod., a zároveň zoptimalizuje neuronovou síť, pokud se ukáže, že titulek z hlediska míry clickbaitu ohodnotila nepřesně.

Část článků je dnes ale už publikována automaticky, a to v rámci pilotního projektu, kterého se zúčastnili vybraní partneři služby Seznam.cz Newsfeed. V první fázi se jednalo zejména o větší vydavatele se širokou obsahovou základnou, postupně se zapojili i menší partneři, kteří splnili níže popsaná kritéria. Nyní plánujeme počet redakcí zapojených do autopublikace rozšiřovat a očekáváme, že během krátké doby se bude tímto způsobem do feedu propisovat více než polovina obsahu,” vysvětluje Ondřej Tolar, šéf obsahu HP a služby Newsfeed.

K autopublikaci přispějí i neuronové sítě

Neuronová síť aktuálně hodnotí například míru clickbaitu konkrétního článku, a to i u obsahu partnerů, kteří jsou součástí pilotního projektu autopublikace. Neustálé vylepšování této technologie umožní lépe a rychleji klasifikovat kvalitu článků, díky čemuž bude možné, aby o možnost autopublikace zažádal každý partner splňující konkrétní podmínky. K nim patří například větší podíl autorského obsahu a minimální podíl clickbaitových titulků.

  • Web má podíl publikovaných článků nad 90 % + žádný report chyb
  • Partner neposílá do feedu komerční články ani odkazy
  • Neprodukuje zavádějící či clickbaitové titulky
  • Web má vysoký podíl původních témat
  • Web nezaznamenal problém se zobrazováním cizího reklamního systému
  • Partner poskytuje aktivní součinnost při opravách a optimalizacích

Weby, které mají větší podíl převzatého obsahu či pravidelně porušují podmínky služby Seznam.cz Newsfeed, budou i nadále kontrolovány manuálně editorským týmem. U každého zamítnutého článku už nyní dostávají jeho autoři automatickou notifikaci se zpětnou vazbou a možností opravy.

Podmínky nutné pro automatickou publikaci partnerského článku

Do autopublikace může vstoupit jakýkoliv web, jehož podíl publikovaných článků za každý měsíc přesahuje 90 %, a nemá tedy větší množství zamítnutých článků z důvodů porušování podmínek služby Seznam.cz Newsfeed, a navíc nedostává žádný měsíční report chyb. „Automatické notifikace s chybovými hláškami posíláme od února a každý web má možnost článek opravit. Vedle toho rozesíláme i newsletter s nejčastějšími dotazy od partnerů a naším obsahovým doporučením. Měsíční report chyb s hrozbou sankce se nyní týká jen jednotek webů, takže máme radost, že se pravidelná zpětná vazba vyplácí,“ doplňuje Ondřej Tolar.

Web v zapojený v projektu autopublikace také nesmí vydávat články se zavádějícími či přehnaně senzačními titulky, které neodrážejí to, co je skutečným obsahem článku, a nesmí u něj být za poslední měsíc zaznamenán problém se zobrazováním cizího reklamního systému ani video s cizí monetizací. Partner musí aktivně spolupracovat na případných opravách, optimalizovat svůj web a na pravidelné bázi komunikovat.

Zajímá vás více podrobností o autopublikaci a kvalitě obsahu? Nenechte si ujít naší online  konferenci Seznam Newsfeed, která se koná 16. září 2021. Více o konferenci se dozvíte tady. Těšíme se na vás.

Sdílet na sítích