Seznam.cz Newsfeed zveřejní až 1400 článků denně. Jak se službě daří a co přináší partnerům?

Eva Libichová 24. září 2021

Na Seznam Newsfeed Foru 2021, první konferenci Seznamu věnované partnerům, se mluvilo mimo jiné o tom, jak v Seznam.cz bojujeme proti clickbaitovosti článků, o celkové kvalitě článků v Newsfeedu nebo o plánovaných novinkách. Konference vzbudila zájem partnerů i médií. Podívejte se tedy, co na konferenci zaznělo a ještě více.

Seznam.cz Newsfeed vznikl už v roce 2016 pod názvem „Další zajímavé články z českého internetu”. Postupně se rozšiřoval i o video a podcasty. Aktuálně je do něj zařazených 324 partnerských webů, denně se zveřejní až 1400 článků a využije ho 1,6 milionu lidí. Měsíčně jich pak je 4,5 milionu.

„Proklikovost domovské stránky za poslední dva roky vzrostla o 50 %,” říká Marek Vacek, produktový manažer senior. To se taky promítlo ve výnosnosti partnerům, která letos meziročně vzrostla víc jak o třetinu.

Téma, které silně rezonovalo, byla clickbaitovost a úspěšnost článků v rámci Newsfeedu. „Pro detekci clickbaitových článků používáme hlubokou neuronovou síť, která dokáže pracovat s významy slov podle kontextu ve větě,” říká Štěpán Škrob, manažer produktového týmu divize Reklamy. Pořadí článků v Newsfeedu je zároveň automatizované na základě doporučujícího algoritmu, který zohledňuje zájmy a chování lidí. „Na pořadí článků má vliv také kvalita textu či originalita témat. Míru vlastního obsahu bude nově sledovat rating Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky,” přiblížil fungování algoritmu Ondřej Tolar, šéf obsahu HP a služby Seznam.cz Newsfeed.

Seznam.cz Newsfeed Forum 2021 v médiích

„Seznam.cz Newsfeed přivádí denně na partnerské weby milionové návštěvy. Seznam.cz zároveň pracuje na automatizaci řazení článků do feedu a využívá neuronové sítě v boji proti clickbaitu,” píše Mediaguru.cz.

„Seznam plánuje v blízké budoucnosti upravit svůj algoritmus tak, aby sledoval i míru originality nebo podíl vlastního obsahu,” zveřejnil portál Lupa.cz.

„Původnost článků v Newsfeedu Seznamu bude posuzovat Nadační fond,” napsal Mediar.cz.

Co se nevešlo do živého vysílání

Konference vzbudila velký divácký ohlas. Prostřednictvím Sli.do účastníci do diskuze položili 105 dotazů. Na zodpovězení všech, bohužel, v rámci konference nebyl čas. Nejvíce se účastníci dotazovali k Nadačnímu fondu nezávislé žurnalistiky, clickbaitingu a autopublikaci. Chystáme článek, kde se těmto tématům pověnujeme, a zároveň doplníme odpovědi na nezodpovězené dotazy.

V dalších týdnech se můžete těšit na další články, které se budou věnovat podrobněji jednotlivým přednáškám. Sledujte nás také na sociálních sítích – na Facebooku a Twitteru.

Sdílet na sítích