Je doopravdy důležité měřit efektivitu inzerce? Podívejte se na zajímavá data, která jsme dali dohromady s RK Quantum reality

Proč je důležité měřit efektivitu inzerce? Pojďme se podívat na zajímavá data, které pro vás připravili Sreality.cz ve spolupráci se společností Quantum reality s.r.o.

Quantum reality s.r.o. se s námi podělila o data, kterými si doměřuje efektivitu inzerce na jednotlivých serverech.

Společnosti Seznam.cz byla poskytnuta data a výsledky měření za období únor 2020–únor 2021. Jedná se o reálné vyhodnocení efektivity inzerce na jednotlivých serverech u nemovitostí zveřejněných realitní kanceláří Quantum reality s.r.o.

V případové studii najdete i náklady na jednotlivé servery, které jsou doplněné podle skutečně fakturovaných částek za uvedené období a konkrétní servery.

Portál/Zdroj Ceskereality.cz/
moravskereality.cz
Eurobydleni.cz iDNES.cz RealCity.czRealitymix
centrum.cz
Sreality.czCelkem
Nabídek v inzerci3533513533573533652132
Poptávek656036818531 6542 218
Prohlídek432214263297
Náklad Kč vč. DPH19 680 Kč2 400 Kč35 500 Kč10 680 Kč24 317 Kč129 101 Kč221 678 Kč
Zobrazení25 554308 665 351 02274 560 Kč82 8391 064 3981 907 038
Cena za zobrazení0,770 Kč0,008 Kč0,101 Kč0,143 Kč0,294 Kč0,121 Kč0,116 Kč
Cena za poptávku303 Kč40 Kč96 Kč593 Kč459 Kč78 Kč100 Kč
Realizace2211108298
Provize Kč vč. DPH217 500 Kč52 030 Kč1 082 308 Kč19 965 Kč0 Kč8 432 255 Kč9 804 058 Kč

Na toto téma jsme také položili několik základních otázek panu Ing. Janu Hájkovi, jednateli společnosti Quantum reality s.r.o.

V rámci inzerce nabídek nemovitostí využíváme cca 20 inzertních portálů. Kromě nejběžnějších (Sreality, Reality Idnes a České reality) jsou to např. Eurobydlení, Hyperreality, RealCity, RealHit, RealityMix apod. Na inzerci nemovitostí k pronájmu využíváme i portál Ulov domov. Větší počet inzertních portálů využíváme především proto, abychom majitelům byli schopni nabídnout široké pokrytí a oslovení co největšího počtu zájemců. 

U některých portálů využíváme tzv. topování, které za mírný poplatek posune daný inzerát dopředu a zvýší pravděpodobnost toho, že nabídka zaujme poptávajícího. Smysl tento produkt dává především ve chvíli, kdy je na inzertním portálu velká konkurence podobných nabídek, a i několik málo dní starý inzerát se propadne na druhou či další stránku výpisu. Na Srealitách občas využíváme i Tip regionu, který vybraný inzerát zobrazí ve výpise vždy na prvním místě. 

Efektivitu inzerce za nás měří realitní software Realman, který umožňuje základní představu o tom, co inzerce obnáší a jaká je z daného portálu odezva od klientů. Doplněním údajů z portálu, které tyto informace do Realmana neposkytují jsme schopni přesně zanalyzovat, který portál je ekonomicky efektivní a který nikoliv. Tyto údaje jsou důležité nejen pro nás, ale v určité podobě i pro majitele nemovitostí. Vždy jim získaná data přeložíme do lidské řeči, aby měli přehled o tom, jak si nabídka jejich nemovitostí vede na realitním trhu.

Získaná data nás nepřekvapila. Subjektivní pocit byl hodně podobný, a to nejen proto, že se na realitním trhu pohybujeme dlouhou dobu a přeci jen už máme značné zkušenosti.

Momentálně se nechystáme v rámci inzerce k žádným zásadním změnám, nicméně zároveň si uvědomujeme, že trh se neustále vyvíjí a je dobré sledovat trendy a být připravený případně reagovat. 

Sdílet na sítích